Har varit en del strul. Särskilt den första ics-uppdateringen var seg och rätt buggig. 2.45, den senaste, är betydligt stabilare men lite gnissel återstår. Upplever att den laggar mer än en dual core med 1 gb ram borde. Är det smooth på gnex borde det vara det här med.
Wi-fi-signalen är lite för svag ibland. Har haft en del hängningar på sistone. Och när jag skrev detta ballade swiftkey ur. Vet ej varför. Inte hänt förut på xperia s men på one x däremot. Kan vara appens fel.
En uppdatering som heter 2.50 har släppts i olika delar av världen men vi har inte fått den än. Hoppas den dimper ner snart.
Sonys launcher är den vettigaste inom androidvärlden förutom vanilla. Mycket mer genomtänkt och logisk än t ex HTC sense. Relativt avskalad. Tyvärr verkar utvecklingen gå mot att de bloatar den mer och mer med diverse sonytjänster. Less is more för tusan.
Interfacet flyter för det mesta men i helikoptervy laggar det ordentligt.
Batteritiden är inget vidare. Det är framför allt skärmen som drar ström. Detta lär inte ändras. Jag använder telefonen relativt mycket och får nästan alltid ladda framåt kvällen.
Skärmen är för övrigt djävulskt bra.Knivskarp.Bästa jag sett.
GPS:en är så bra en mobilgps kan bli. Låser snabbt och är mycket exakt. Blir glad varje gång jag är ute och springer. Går att använda till kartläsning i bil också. Fan vad bra den är.
Kameran är bra och det blir mestadels fina bilder för att vara mobil, men autofokusen är lite lynnig. Gött med kameraknapp.
Telefonen upplevs som väl stor för en telefon med 4.3-tumsskärm och känns ibland knökig att hantera. Tråkigt att den inte har rundade hörn vilket brukar hjälpa.
JB kommer.Sony har kanske den mest sympatiska uppdateringsstrategin av alla tillverkarna. Man uppdaterar ju fortfarande lurar som släpptes 2011. Lägg därtill att de bidrar mycket till androids källkod och att Xperia S är experimenttelefon för AOSP, så tror jag oddsen är väldigt goda. Men jag tror också att vi kommer få vänta ett bra tag. Det fick vi på 4.04.Tog fem-sex månader. När den väl kom var den som sagt trög och buggig, men faktiskt betydligt mindre hemsk än de första ICS-versionerna från Samsung och HTC, som ärligt talat var fruktansvärd skit.
Högtalaren är överraskande högljudd. Kul att kunna ha telen som bandare i parken.
Har inte haft några problem med att ringa med den. Schysst telefon.
Sammanfattningsvis är telefonen inte klockren på alla punkter men för 1500? Ja, det tycker jag den är värd.
Last edited: 10 oktober 2012