Fråga: xperia s vs nexus

Discussion in 'Xperia S - Allmänt' started by assa94, Mar 21, 2012.

1. assa94

assa94 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Vad väljer ni galaxy nexus eller xperia s?

2. gizero

gizero Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Du frågar nog i fel forum för att få ett objektivt svar; vi har nog de flesta av oss valt Xperia S redan.

3. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Xperia!! Mycket bättre Kamera, har Radio, snabbare CPU, aningen mindre, GLONASS!

4. zrra

zrra Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

hihi :) kanske byta användernamn och avatar?

5. coopdeo

coopdeo Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

För mig stod det mellan samma telefoner. Jag valde Nexusen. Är kvalitén på mobilkameran viktig så förstår jag att du går på Xperian. Själv värderar jag det faktum att Nexusen levereras med Android 4 och att den kommer prioriteras för framtida uppdateringar. Dessutom testade jag Xperian och de kapacitiva menyknapparna fungerade inte riktigt bra (svåra att träffa). Båda telefonerna är bra så jag rekommenderar att du går och känner på dem i en butik innan du bestämmer dig.

6. Jungelbobo

Jungelbobo Teen Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Moto Razr 40 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Moto Razr 40 Ultra
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    iPhone 11
    ROM:
    Stock
    Bytte precis från Nexus till SXS mest för att jag kort och gott fastnade för nästan allt på Xperian.
    Nexusen va grym helt klart men jag stod och vägde då jag kunde byta rakt av mellan de två

Jag föredrar SXS helt klart när det gäller kamera och skärm, Nexusen när det gäller gränsnitt. Trots att det var fint att ha en Nexus så är jag så sjukt besviken på uppdateringarna från samsung så jag bryr mig faktiskt inte om att jag lär vänta någon månad extra på ICS till Xperian. :-)

Men hugget som stucket beroende på vad du värdesätter!

Sent from my Xperia S!

7. Andresin

Andresin Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag satt och valde mellan dessa (och att vänta på något annat). Jag valde SXS för jag tycker att SGN har för dålig kamera. Jag var också lite rädd för att SGN skulle ha för dålig batteritid vid internetsurfande för mig. I GSMArenas test så klarade SXS 5 h och 24 min surfande medans SGN bara klarade 3 h och 1 minut. Annars gillar jag mycket med SGN. Den lyckas med konststycket att ha en 4,65" skärm men ändå vara hanterbar och den är en Nexus. Kameran är väldigt snabb också även om den är ganska kass.

8. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Haha Lolz :D

Den skapades för väldigt många år sedan när bara G1 och Magic var ute!! :) Ohhh good times!!