Xperia X10 hos Tre?

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Leogbg, 2 jun 2010.

1. Leogbg

Leogbg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej.

Är det någon som köpt sin Xperia X10 hos hi3g? Köpte en Nokia e71 hos dem för något år sedan. Deras välkomstbild när man startade luren laggade något helt otroligt. Alla operatörer lägger in sitt eget skit. Vad skiljer hi3gs version från andra operatörer?

Hur som helst, funderar jag på en vit Xperia X10. Den svarta har en matt yta på baksidan men jag tycker att glaset på framsidan av luren inte ser helt okej ut vid starkt solsken som under sommaren.

Man ser minsta lilla fingeravtryck etc. Dock verkar den vita se ganska skitig ut på videos som man ser på Youtube. Stämmer detta? Blir den snabbt skitig? Det var någon här på forumet som också sa att han sett repor på baksidan av vita lurar. Om man sköter om luren och aldrig har den i samma ficka som nycklar, borde man klara sig!?

Kort och gott..Ni som har köpt en vit Xperia, vad tycker ni om hi3g och finns det risk för att den är hal och att man lätt repar den?

2. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Köpte min hos 3, förstår i sig inte varför du säger HI3g Företag heter snarare HI3g Acess AB eller kort å gott 3.

Men iallafall svar på din fråga. När jag startar mobilen, så är det Sony Ericsson egna logo som starta, vilket vad jag märkt alltid har varit så på alla SE mobiler hos 3. Så denna brukar inte ändras. Däremot brukar man ha sina teman och ikoner. Men dessa tycker jag själv inte gör så mycket åt hastigheten.

Jag märker iallafall inte så värst mycket av att min SE X10 vit är 3brandad, men somliga anser det, eftersom det medföljer 3 program: 3navigator, 3mobiltv och 118 adressboken. Som då finns ifrån start och vi som kunder kan inte själva avinstallera dessa utan att då 3 möjligen skicka en uppdatering via SE som då tar bort dessa. Jag har då som sagt inga problem med dessa program, eftersom använder man de inte, så är de inte ivägen på något sätt.

Om den skulle vara slöare, nä, det tycker jag inte heller att den är. Men visst backstycket är halt, men du lär nog inte tappa den. Den är ganska välbyggd tycker då ja.

3. AndreasE

AndreasE Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hi3g var längesen jag hörde :)

Själv har jag en svart, skulle bara vilja fylla i angående solsken.
    Det stämmer att fingeravtryck och så syns när man har den mot solen men det är faktiskt inte så farligt. Man ser utan problem vad det står men visst lite fult är det.