Fråga: Xperia z vägrar ladda via mhl

Discussion in 'Xperia Z - Allmänt' started by lorkensint, Sep 12, 2013.

1. lorkensint

lorkensint Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Har nyligen köpt en mhl adapter på Kjell & co mest för att kunna visa bilder för släkten på tv n och se lite filmklipp. Adaptern fungerar väl såtillvida att den ger bild, om än med visst lagg. Problemet är dock att den inte laddar telefonen vilket den skall göra. Laddnings Led lyser inte och det är ingen liten blixt på batterisymbolen. När telefonen stängs av verkar det dock som att den laddas, led lyser rött ( ej orange, vilket är brukligt vid laddning). Enligt tillverkaren skall adaptern ge 750ma laddström vilket borde vara tillräckligt. Borde jag misstänka defekt adapter eller är det ngt jag inte tänkt på? Någon annan med liknande problem?

2. hakanl

hakanl Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har köpt samma sladd och har precis samma problem. Batteriet sugs ut när jag kollar. Laddaren sitter där den skall men verkar bara finnas där för syns skull och för att själva sladden skall fungera.

3. _Samuel_

_Samuel_ Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Edit

Last edited: Sep 12, 2013
  4. lorkensint

MINA ENHETER

Jo, den verkar bara nyttjas för att driva adaptern. Har kontaktat Kjell för en förklaring. Känns som att den inte riktigt uppfyller utlovad funktion.

5. lorkensint

MINA ENHETER

Fick svar från Kjell&co idag. Enligt dem skall det röra skg om en defekt adapter. Får väl se om nästa fungerar.

6. lorkensint

MINA ENHETER

Uppdatering: Var åter på Kjell&co. Testade igenom flera exemplar av deras billiga kabel, ingen funkade med XZ avseende laddning. Verkar alltså som att just den modellen Inte går av någon anledning. Har köpt en Samsung 5 pin mhlkabel istället. Den fungerar hur bra som helst.

7. hakanl

hakanl Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Känns lite trist att man skall behöva köpa en ny kabel, men min är så gammal och kvitto lär jag inte ha kvar så att reklamera kan bli svårt. Får väl se till att ha telefonen laddad innan jag börjar titta istället.