Xperia Z vs SGSIV

Discussion in 'Köpråd och fyndtips' started by mudnor, Mar 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mudnor

mudnor Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Det har efter ca 1 år med en Xperia S börjat dra ihop sig till byte. Står just nu i valet och kvalet mellan Xperia Z och en SGSIV. Jag har koll på basic på båda telefonerna, Xperia Z är i mitt fall 33% billigare än SGSIV, men jag är inte fullt insatt i båda telefonerna och det är därför jag skriver här.

Jag ber er att göra ert bästa för att övertala mig/råda mig att gå åt det ena eller det andra hållet.

Har TouchWiz uppdaterats, eller kommer det att ske? Den version som är på SGSII och likvärdiga är jag inte speciellt förtjust i. När det gäller Xperia Z är jag osäker på hur bekvämt det kommer att vara med luckor till ljud/usbport med tanke på dess frekventa användning. Finns det möjlighet till trådlös laddning för Xperia Z?

2. Zee

Zee Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Vad är det för fel på din Xperia S? Vad motiverar bytet?

3. mudnor

mudnor Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Xperia S'en är dels inte särskilt välbyggd. Hela baksidan är löstagbar pga simkortet, och eftersom att baksidan är för liten så glappar den och är på gränsen att lossna varje gång jag tar upp den och lägger ner den i fickan.

Systemet fungerar allt annat än felfritt, from time to time vägrar telefonen mig samtal, eller så laggar allt ihop när jag surfar, har spotify igång och någon får för sig att smsa mig. Vid ett sådant tillfälle kan hela telefonen stå still i dryga minuten.

Framförallt är jag sugen på en ny telefon, och dessutom håller mitt abonnemang att gå ut. Ska behålla operatören, och kan således få ut telefonen jag bestämmer mig för antingen idag eller när SIV släpps.

4. Gorynytj

Gorynytj Senior Droid Medlem

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10
    Övrigt: