Xperia Z1 vs LG G2

Diskussion i 'Allmänt' startad av Merdon, 17 dec 2013.

1. Merdon

Merdon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Tjena, ska välja ny jobbmobil, kan välja helt fritt vilken modell jag vill ha.

Vill därmed ha lite tips. Jobbar som utvecklade och vill gärna rota mobilen.

Ett första självklart val borde därför vara Nexus 5. Finns dock två nackdelar som jag inte vet om jag klarar mig utan, de redan kända nackdelarna med Nexus 5

1) Bara 16GB, går att importera 32GB modellen men vi köper via telenor. Tror inte de kommer importera 32GB modellen.
    2) Batteritiden, är väl helt ok men det finns mobiler med 3000mah idag.

Valet står därför mellan LG G2 och Xperia Z1. Samsung går bort, mest för att jag inte vill se monopol-samsung dominera ännu mer, annars rätt bra lurar från dom.

Vill gärna ha bra rom-stöd, alltid kul att leka lite extra med mobilen

Vill därför veta lite fritt vad folk tror/tycker jag borde välja.

/tackar på förhand

2. Marooned

Marooned Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Vill du ha bra ROMs så går ju Z1an bort direkt. Var en bugg som gjorde kameran värdelös efter att man låste upp bootloadern som gjort att ROM-utvecklingen varit stendöd till den.

Dock släpptes 4.3 igår och buggen är nu fixad så förhoppningsvis kommer ROM-utvecklingen igång till Z1an nu.

Annars finns det flera trådar med Z1 vs G2 vs N5 osv här på forumet.

3. eastbound

eastbound Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3 475

MINA ENHETER

För mig går z1 bort pga skärmen, säkert bättre än min förra z men har tydligen det vidriga skärmskyddet fortfarande.har g2 nu och är otroligt nöjd.romstödet har fullkomligt exploderat från att ha varit ganska dåligt.den är lättrootad så frågar du mig så kör på g2.