Xperia ZL eller HTC One

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av RogerAndOut, 12 aug 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. RogerAndOut

RogerAndOut Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Hej!

Jag sitter med ett i-landsproblem som jag skulle behöva lite hjälp med. Min jobbtelefon la i helgen av och av denna anledning är det dags att skaffa ny, jag har dock fått en rätt tight tidsfrist för detta och måste beställa under kvällen.

De föreslagna alternativen är Xperia Z, Xperia ZL, Samsung Galaxy S4 och HTC One. Jag är främst intresserad av Xperia ZL samt HTC One, men jag har kollat lite recensioner och är kluven mellan dem båda. Jag gillar formen på ZL, samt att den har en stor skärm men litet format, men flertalet recensenter klagar på den "mediokra" skärmen (samma som i Xperia Z). Jag har rätt små händer och Xperia ZL skulle vara lite "kortare" än den telefon jag har idag, vilket vore skönt, medan HTC One skulle öka "längden" med ett par millimeter. Skärmen ska enligt utsago vara bättre på HTC One, men frågan är om det är något en icke-nörd som jag märker vid vanligt bruk? Jag har även hört att Sony ska vara bättre på att följa upp sina telefoner med mjukvaruuppdateringar, stämmer detta?

Om ni var i min situation, vad hade ni valt och varför?

Tacksam för skynsamma råd!
    //Oskar

2. Prelow

Prelow Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    258
    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb
    Telefon 2:
    iPhone 6S
    Telefon 3:
    Htc Desire, SGS2+
    Platta:
    iPad Pro ”11
    Skulle rekommendera Htc One, bytte min S4 mot en One och jag ångrar inte det en sekund. Skulle köra på en One om jag vore du :)

3. RogerAndOut

RogerAndOut Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Ok, jag är helt inne på ditt spår att One är ett bättre val för mig än S4. Är dock intresserad huruvida Xperia ZL (eller Z, gäller ju främst kvaliteten på skärmen) står sig mot One (främst då som sagt med avseende på skärm).

Du (eller någon annan) har inte haft möjlighet att jämföra mot Xperia Z?

4. Ekman

Ekman Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Har du möjlighet så gå till nån butik som har båda påslagna o jämför för din egen uppfattning. Vad du tycker vet ju bara du;) Båda är fina telefoner.

Skickat från min C5503 via Tapatalk 2

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.