Problem: Xposed Framework cannot write /data/xposed/modules.whitelist

Diskussion i 'Galaxy S4 - ROM-filer och utveckling' startad av PatrikDroid, 3 okt 2013.

1. PatrikDroid

PatrikDroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    400

MINA ENHETER

Hittade för en liten stund Xposed Framework och blev helt salig då jag saknar funktionalitet från custom roms, men inte orkar greja med custom roms mer. Jag nöjer mig helt enkelt med root och lite simplare tweaks. Egentligen helt bäng att jag inte upptäckt Xposed tidigare.

Nåja, till problemet. Installerar apk.filen och öppnar appen. In på Framework-fliken och trycker på Install/Update. Direkt kommer texten "Cannot write /data/xposed/modules.whitelist" och när den dialogrutan slocknat så kommer en till direkt efter som säger "Cannot write /data/xposed/modules.list".

Samma dialogrutor uppenbarar sig om jag går in på Download-fliken och laddar ner moduler och därefter hoppar över i Modules-fliken och bockar i moduler för att aktivera dessa.

Är det någon som vet hur jag löser problemet så jag kan få tweaka telefonen lite till? :)
    Om det har någon betydelse så kör jag officiell firmware, senaste tyska från sammobile och autoroot på det. Sjukt tacksam för hjälp!

2. PatrikDroid

Mottagna gillanden:
    400

MINA ENHETER

Oh. Letade lite till och fann att jag triggat knox flaggan. Ox1. Grattis till mig. Men jag hittar ingen utförlig information om vad detta innebär förutom att jag voidat garantin (vilket inte stämmer då Sverige är med i EU, och vi därmed har lagar som säger att garantin inte får lov att voidas av tillverkaren utan att de kan bevisa att ett fel uppstått på grund av att mjukvaran fifflats med) och att knox security aldrig kommer fungera på min telefon.

Innebär knoxflaggan att jag inte får rootbehörighet även om jag flashar autoroot? För jag verkar få vissa rootgrejer att funka, men vissa verkar klydda. Vet dock inte om klyddet har med knox att göra. Anyone?

Tapatalkat från min Galaxy S4

3. Lassecongo

Lassecongo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

jag har triggat knox flaggan och har root behörighet genom flash med CF-Auto-Root-jflte-jfltexx-gti9505.tar.md5. Men jag vet inte om det funkarför dig.
    min telefon hängde sig när jag skulle flasha den med cwm så jag fick köra in ny firmware med odin och då kom ju den här knox skiten... men jag kunde roota ändå.

4. PatrikDroid

Mottagna gillanden:
    400

MINA ENHETER

Ja alltså jag har ju kört samma tar-fil för att roota min, och jag verkar ha fått rootbehörighet i vissa fall, men inte i vissa andra. Skitmuppigt.

Tapatalkat från min Galaxy S4