XXJM1 ?

Diskussion i 'Galaxy S' startad av jai134, 19 sept 2010.

1. jai134

jai134 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Hej. Ny på det här forumet. Har haft en Hero men är nybliven ägare till en GT-I9000. Kalastelefon! Jag undrar vad alla dessa versioner är. Jag har en version som heter XXJM1. Om jag surfar runt på xda-developers t.ex så heter rommarna XWJM8, XFJM6 eller nåt i den stilen. Är det nyare versioner eller andra operatörer eller vad. Kan jag flasha vilken bokstavskombination som helst till min lur?

2. josåatt

josåatt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118

MINA ENHETER

Det är nyare läckta versioner, alltså inte officiella. Du kan flasha vilken kombination som helst som är för I9000 men JM är de europeiska som har svensk swype till exempel.

Kan du komma in i recovery/download läger på din telefon? Om inte så avråder jag dig från att flasha tills det kommer en officiell ny firmware.

3. jai134

jai134 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jag har rootat luren och installerat rommanager och clockworkmod så det är inget problem. Om jag förstår dig rätt så är det språkstödet som skiljer. Påverkar det också APN-listan?
    Tack för svaret, förresten.

Last edited: 19 sept 2010
  4. davidt

davidt Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag tror APN listan ligger i CSC-delen av firmwaren. Så välj en nordisk csc så skall det lösa sig (XEExxx heter de tror jag). Dock som josåatt påpekade, se till att du kan komma in i download-mode genom treknappstryckning ifall flashen skiter sig.

5. jai134

jai134 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jepp. Ska kolla men det borde väl funka fortfarande. Jag kom ju in när jag flashade updaten för rootningen.
    EDIT: För att komma in i recoveryn förut så behvde jag släppa ut powerknappen ett ögonblick när bootscreenen visades. Hittade det tipset nånstans men vet inte var. Kan kanske vara nåt som fler kan ha användning av. :)

Last edited: 19 sept 2010