Ville ha en ny leksak, egentligen en Shield Pro, men behöver egentligen inte någon alls, så ... det fick bli något lite billigare Letade, hittade och beställde denna okända färsking för ca 750 spänn från Amazon Receptor Android TV 4K You-Box Bygger på plattformen SEI600 som delas med några andra lika okända lådor för oss nordbor Android 10, S905x3, 2GB RAM, USB-C, hygglig fjärr, certad av såväl Google, Netflix och Amazon D.v.s. verkar helt OK och ser inte galet ful ut, men beställde nyss så jag har ännu inte fått den Förväntar mig ingen större aktiv tråd här i forumet, men kanske öppnar ögonen för någon fler att vilja våga testa något annat än de vanliga kinaboxarna Lämna gärna ett inlägg här om ni blev nyfikna
Kolla gärna så Netflix m.fl. fungerar med 4K. Brukar vara ett problem på många Kina-boxar. Kika gärna så den har stöd för widewine L1 med: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.androidfung.drminfo. Utan det kommer många strömingstjänster bara visa video i 720p eller i bästa fall 1080p.
Tolkat att SEI Robotics inkluderat det redan i plattformen. Spanar man in de som nyttjar samma (ev. nyanser av) grund så verkar det hålla https://www.gotv.co.il//technical-spec YAY Homatics Box Q Android TV™ En glad (sponsrad) spanjor verkar även rimligt nöjd Youin You-Box, análisis: Android TV y 4K a precio ajustado directo desde España Mja, men säkert är det förstås inte förränn jag provat. Och det passar ju bra när det var en leksak jag ville ha
Netflix kommer säkert att fungera men däremot är det inte säkert att det fungerar i 4k som Bernard skriver. Kanske missade nåt i dina länkar men ser inget om Widewine? Hoppas det funkar! Det ut som en fin box annars
Ja Nokian verkar också vara samma OEM Fick den idag och har mest lirat lite GeforceNow, testat Netflix (yes i 4k), Telia Play och är faktiskt överraskat nöjd (for now) Har ännu inte sideloadat något eller testat ansluta några externa tillbehör. Bra intryck av fjärrkontrollen som har tysta (dvs inte högljudklickiga knappar (värsta jag vet)) men heller inte "svampiga" knappar Tvivlar inte det finns bättre boxar, men till en tredjedel av priset för en Shield Pro, och nästan samma pris som Mi Box S, så kan jag rekommendera denna box tills andra alternativ kommer framöver