Youtube kvalitet

Diskussion i 'Allmänt' startad av Daniel, 30 jun 2009.

1. Daniel

Daniel Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vet att vissa även via 3g nätet får möjligheten att se en del youtube-vids i hög kvalitet.. jag har dock aldrig lyckats :/

Via WiFi funkar det ju, men om någon har en brilijant lösning på problemet att inte kunna se finfin kvalitet över 3g så vore det grymt. Är själv ganska obildad på området men är det så att youtube måste vara med på tåget för att en sådan här app kan fungera?

2. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Det finns en mycket korkad och klumpig lösning, som inte fungerar alla gånger, men vad du gör är att starta en video via 3G (vilket ger kass kvalité) och sedan (när videoklippet är igång) trycka "Menu"-knappen och välja "More" och sedan "Watch in High Quality".

Riktigt korkad lösning, onödigt många steg, men så är det nu iaf. Och detta fungerar heller inte på alla videos på youtube.

3. Daniel

Daniel Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja precis, det är den lösningen jag läst mig till här på forumet.. Har testat runt 5-10 vids och inte fått "watch in high quality" möjligheten på någon, men spelar kvittar..

Kanske som du säger är det så att dom inte haft kräm i 3g-nätet under testkörningar.. och då vill inte youtube "svärta" ner sitt namn då folk inte kan ladda videon i tillräcklig hastighet... Fast i Iphonen kan man ju iofs se bra videostreaming :)eek:) via youtube i 3g-nätet, hm. jaja, snillen spekulerar :) hoppas det kan lösa sig, det känns ju väldigt märkligt och lite synd