Problem: Youtube: Subtitles/undertexter slås på automatiskt [AndroidTV | Google TV]

Diskussion i 'Applikationer' startad av Xboy, 19 sept 2021.

1. Xboy

Xboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    213
    Telefon:
    Pixel 6

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Pixel Slate
    Platta 2:
    Nexus 7
    Övrigt:
    Pixel Buds Pro, LG Watch R, Philips 65PUS7601, Home Mini
    Hej alla. Sedan någon månad tillbaka slås undertexter ("subtitles") på automatiskt i samband med att jag startar ett Youtube-klipp på min Android TV-bestyckade Philips-skärm (som kör Oreo/Android 8.1). Man kanske skulle kunna tro att det har med programvaran i tv:n att göra, men exakt samma problem uppstår på annan skärm där jag istället använder en privatimporterad Google TV-enhet (som ju får sina uppdateringar direkt från Google, och därmed kör den allra senaste versionen av Google TV).

Slår jag av undertexterna manuellt slås de på igen automatiskt efter att jag har tittat på några klipp, ibland i samband med ett reklamklipp (då undertexter också visas). Ibland dyker de upp på engelska, men det händer också att andra språk såsom franska väljs.

Det här verkar vara ett känt problem. Google-sökningar på "Youtube subtitles always on" renderar massor med sökträffar, men i princip inga som helst svar på vare sig orsak eller lösning. Som vanligt hindrar det inte internets forumkollektiv att spekulera, och som vanligt dyker också förslag om att "tömma cachen", "göra fabriksåterställning", "radera programinställningarna" och "ladda ner firmware-version X.X" från någon obskyr webbserver upp.

Har någon här en konkret lösning på problemet som verkligen fungerar?

2. Oscar den allsmäktige

Oscar den allsmäktige Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 380

MINA ENHETER

Problemet kan inte ligga i appen. Jag har samma problem på iOS/iPadOS. Om man nu inte lyckats få samma bugg i flera olika appar.