Hej. Jag har en htc magic inköpt i sverige hos tre. När man kollar på youtube-filmer i den inbyggda youtube-applikationen är ju både ljud och bildkvalité rent ut sagt bedrövlig. Går det att ändra inställningarna på kvalitén eller finns det nån annan app som man kan använda. När jag använder min ipod touch är det ju mycket bättre, så det borde ju gå att fixa på magicen också. M.v.h Linus
Det där är något som jag stört mig på enormt också. Kvalitén går att få högre när man tittar kopplar upp sig med wifi, men via mobilnätet så väljer den alltid mobilversionen av klippen oavsett hur bra 3g-uppkoppling man än må ha. Det suger hårt, har man turbo-3G så borde man ju fasen kunna välja att titta på klipp i vettigare kvalité. Har sökt en del men inte hittat någon lösning på det direkt mer än att använda en app som laddar ner youtubefilerma istället så kan man kolla på dem från minneskortet i högre kvalité. Men det tycker jag tar bort lite av själva idén med youtube...
Av någon outgrundlig anledning så ställer spelaren ner sig på urusel kvalité när du streamar via 3G. Om du istället ansluter via wifi så får du betydligt högre kvalité.
Jag har förresten också provat att ansluta wifi, starta ett HQ-klipp, pausa direkt och slå av wifi och sedan gå tillbaka till spelaren och fortsätta streama klippet. Det fungerar finfint. Antar att google ändå tycker att 3G inte räcker till för youtube i högre kvalité, men det borde väl ändå vara användarens val om man anser att man har tillräckligt bra 3G-nät för att streama HQ.
Om jag startar en video och klickar följande, så kan man välja högre kvalitet: Meny -> More -> Watch in high quality Det verkar dock inte fungera alla gånger, fråga mig inte varför. Ibland blir kvaliteten riktigt bra, man blir minst sagt förvånad över skillnaden från ursprungsläget.
bernard: får du upp det alternativet även över 3G alltså? På min magic finns det enbart i menyn om man är ansluten med wifi, aldrig annars. Provat på en hel del videoklipp.
Jag får upp det på vissa klipp (inte alla), även över 3G. Men det är så förbannat drygt att gå in i den menyn varenda gång man skall se ett klipp. Det borde gå att tvinga fram, det skall för bövelen vara upp till oss att avgöra om vi har bandbredd nog eller inte. Det känns som att den där "featuren" är framtagen med usla amerikanska 3G-nätverk (eller ännu värre - EDGE) i åtanke.
Kanske inte har testat tillräckligt många klipp då. Har för mig att det ska finnas ett par olika HQ-varianter på youtube, med olika upplösning, så det kanske är de klipp som finns i den lägre HQ-upplösningen som funkar över 3G (bara en teori dock). Men ja, jag håller med, det borde finnas en settings så man kan ställa att man alltid vill se klippen i hög kvalité.