Ytterliggare frågor om Timescape

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av shaddack, 19 apr 2010.

1. shaddack

shaddack Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan.

Är sugen på att skaffa en X10:a så jag har kollat runt en del i forumet här och läst vad folk tycker.

En fråga som jag har är om GMail kommer med i Timescape? Jag fick uppfattningen av ett inlägg (någonstans) att man var tvungen att lägga upp sitt Gmail-konto som pop eller imap i den "vanliga" mailklienten för att de skulle samlas under timescape. Det tycker jag verkar fel i så fall. Har motsvarande på min HTC Magic med sense. Den samlar också all information under respektive kontakt men inte GMail av någon anledning. Antar att det kan lösas med att, som sagt, lägga upp Gmail som pop eller imap men det känns "fel" att behöva göra det för att få det att funka.

Jag har också fått uppfattningen att mail som kommer via exchange (Moxier) inte heller syns i timescape.

Tacksam för svar

2. Snago

Snago Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo, du har fattat rätt. Timescape tar bara mail från standard mail-klienten.

3. shaddack

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är ju lite surt kan jag tycka.

Inte hela världen kanske (har ju som sagt samma "problem" med min HTC Magic) men hade ändå hoppats på att integrationen skulle funka bättre på X10:an.

4. Snago

Snago Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, det känns lite fult att tvingas använda två mail-klienter. Men man kan ju alltid gå och hoppas på att de fixar integration med gmail-klienten i någon kommande uppdatering.

5. shaddack

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja verkligen! Men X10:an är fortfarande läcker så det finns andra saker som överväger (kanske). :)

Hur är den inbyggda mailklienten för övrigt? Smidig att använda?

6. Snago

Snago Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo, jag är jättenöjd med X10 över lag. Det är min första smartphone dock, så jag har inte så mycket att jämföra med :P

Den inbyggda klienten funkar väl hyffsat. Gmail har ju ett system så att alla taggar dyker upp som mappar i andra klienter så man kan tagga mail genom att flytta de till de olika mapparna (endast en tag per mail då, men bättre än inget). Ett problem med det dock är att om man har massa filter som taggar mail automatiskt (jag taggar till exempel alla mail som skickades till min sekundära mail (som vidarebefodras till min gmail)) så hamnar inte de mailen i inkorgen i standard-klienten och därmed inte heller i Timescape. :ehm: