Fråga: Z2 vs Z och Z3

Diskussion i 'Sony' startad av Cygnus, 13 sept 2014.

1. Cygnus

Cygnus Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    153

MINA ENHETER

Jag har Tablet Z idag som jag har varit supernöjd med. Tycker dock att batteritiden börjar bli dålig samt att plattan känns seg och trött så är sugen på en ny. Utifrån recensioner får jag känslan att det inte är värt att gå från Z till Z2. Funderade så på Tablet Z3 då jag också gillar att den har ett något mindre format. Känns som att det borgar för en mer vridstyv och stabil platta.

Dock saknar Z3 tablet IR-funktion vilket är en riktig dealbreaker för mig! Förstår inte varför de har valt att ta bort den på plattan och istället inkludera det på de nya telefonerna?!

Vad säger ni som har Z2 Tablet? Är den värd att uppgradera för? Hur nöjda är ni med den? Extra intressant att höra er som har haft eller provat en Z Tablet innan!

2. Lååttaaah

Lååttaaah Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Sony Xperia 5 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Sony Xperia 5 III
    Platta:
    Sony Xperia Z3 tablet Compact
    Platta 2:
    Sony Xperia Tablet Z
    Jag har exakt samma funderingar, mer gällande Z2 då. Z3 är ju mindre, men jag föredrar nog 10 tum.

3. Cygnus

Cygnus Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    153

MINA ENHETER

Köpte en Z2 igår! Kunde inte hålla mig :) Är riktigt nöjd med den än så länge, känns som man förväntade sig. En upphottad version av Zan!

Tyvärr har jag redan märkt av att den ibland inte registrerar tryck längs med kanterna.. Inget jätteproblem men lite irriterande!