Z3 har gjort sitt, köpa en till?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Karmeck, 25 jan 2017.

1. Karmeck

Karmeck Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    140

MINA ENHETER

Gillar xperia nu och vill stanna kvar där. Nu är frågan om det är något som slår z3 i pris mot prestanda och batteritid. Kameran duger för mig. När jag kollar på nyare xperia har de stigit i pris men tydligen inte kvalitet och batteriet har bara krympt. Någon som gått vidare efter z3 till annan xperia enhet som kan dela med sig av sina erfarenheter? Eller som äger nyare xperia enhet idag, vad är era intryck?

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 304
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det tråkiga med Z3:an är väl att du blir fast med Android 6.x i sådana fall.

3. H-M

H-M Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    246
    Telefon:
    Sony 5 MK II

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony 5 MK II
    Var lite din situation när jag skulle köpa ny Sony ( börjar nog bli dags testa ett annat märke tror jag ;) ). I mitt fall var det väl Z5 modellen som konkurrerade med Z3. Men många på forum etc verkade inte tycka det var något lyft. Z5 kunde bli varma, batteriet höll sämre och några tyckte sämre kvalite på chassit. Men idag kanske jag ändå skulle valt Z5 då jag är ganska besviken på kameran på Z3.

För mig är Android 6.xx ännu ganska nytt och jag hade lätt kunnat köra vidare med 5,1. Visst är 6 bättre men inga enorma skillnader. Hur blir med 7 vet jag inte. Men att det skulle komma nyheter som skakar om branschen i grunden har jag svårt att tro.

Köp en ny Z3 eller en mint beg med minst 18 månader garanti kvar och du får en bra och beprövad modell till fikapengar ( nåja inte riktigt).

Karmeck och bernard gillar detta.
  4. Marjan

Marjan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Jag hade inte köpt en Z3 när XZ gick precis för 3990 kr på kampanj hos Tele2. Skulle avvaktat i ditt läge.

bernard gillar detta.
  5. Karmeck

Karmeck Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    140

MINA ENHETER

I vanlig ordning avviker jag från alt rationellt tänkande och köpte huawei Mate 9 pro.

Herrputte gillar detta.
  6. H-M

H-M Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    246
    Telefon:
    Sony 5 MK II

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony 5 MK II
    Ja lite skillnad. Från budget till en av marknadens dyraste lurar... :) Blir säkert bra.