z4root + ROM Manager = Sant?

Diskussion i 'Legend' startad av gualm, 7 dec 2010.

1. gualm

gualm Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    598
    Operatör:
    Vimla! + Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla! + Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25
    Jag är helt färsk på HTC så detta kan vara självklara grejer för flera av er men om ni kan bidra med tips, info så är jag tacksam!

Jag köpte en Legend för en vecka sedan (låst till Telenor) så den är ganska ny out the box. Tänkte att jag skulle installera en ROM i den men vill bara få lite hjälp på vägen.

1 Finns det någon version av Legend som måste "förbehandlas" (Goldcard, nergradering av programvara osv...) inför en flashning? Hur kan jag ta reda på om detta gäller mig?

2 Jag har tillfällig root med z4root. Kommer det att gå att installera en ROM med ROM Manager på tillfällig root? Om inte, hur får jag en permanent root?

3 Kan man återställa till HTC orignal firmware exemelvis om jag inte är nöjd med min ROM eller om jag behöver skicka den på exempelvis service? Blir det spår efter flashning i mobilen som gör att garantin försvinner?

4 Sköter ROM Manager flashningen åt mig i luren? Är det "bara" att ladda ner rätt ROM, lägga på SD-kort och flasha?

Tack på förhand för alla bidragande svar!

2. gualm

Mottagna gillanden:
    598
    Operatör:
    Vimla! + Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla! + Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25
    Jag kantade mig och tryckte på installera clockworkmod recovery när jag hade tillfällig root med z4root. Antar att jag är körd nu vad gäller OTA froyo uppdatering som väntas dyka upp till Legend snart. Finns det någon vänlig själ som vet om detta stämmer och ifall det finns en lösning. Annars är jag fast på 2.1 :-/

Sent from my HTC Legend using Tapatalk

3. gualm

Mottagna gillanden:
    598
    Operatör:
    Vimla! + Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla! + Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25
    Lirar 2.2. Hade visst ingen betydelse att jag installerat clockwork mod recovery. Tack alla för alla hjälpsamma svar!