Z5 Compact det enda vettiga?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av sj6, 29 jan 2016.

1. sj6

sj6 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Snart dags för ny lur. Min G2 (privat) och Z1 compact (jobb) börjar ge med sig. Jag vill inte ha dessa gigantiska tegelstenarna som många verkar tycka är bra. Jag saknar t.o.m. ibland min gamla Sensations storlek.

Efter att ha letat så verkar det som att Z5 compact är det enda vettiga vad gäller storlek om man vill ha en high-end-lur med 4g?

Drömmen är en nexus lur i samma storlek och prestanda som z5 compact, eller kanske t.o.m. mindre. Ett rent Android är ju det man strävar efter men storleken är nog viktigare.

Hur resonerar ni? Hört om någon mindre lur från andra tillverkare? Eller är Sony de enda som tänkt till?

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 296
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Mig veterligen är fortfarande Z3/Z5 Compact unika i storleksklassen. Det är rätt tråkigt att utbudet inte är större. Har inte hört några rykten om kommande high end-lurar i den storleksklassen heller - hade hoppats på att Motorola/Lenovo eventuellt skulle hitta på något, men än så länge är det tyst.

Vad du kanske kan göra är att knipa en Z3 lite billigare och sedan sitta still i båten och hoppas på det bästa :)

Edit: Det kan förresten vara klokt att invänta Mobile World Congress som äger rum 22-25/2. Sony, LG m.fl. kommer presentera flera produktnyheter under mässan.

Carre_80, stealth.pilot, sj6 och 1 annan gillar detta.
  3. Gizmokvack

Gizmokvack Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    215
    Operatör:
    Tele2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Köpte z3an C till sambon. Självsprack efter några veckor. Irriterande, men tog bara en vecka från inskickad till hemma i brevlådan igen... 5an verkar ha samma bekymmer.

Annars är rådet precis som ovan, avvakta en månad till MWC, har du panik köper du en begagnad Z3a billigt (viktigt dock att det finns garanti kvar pga alla sprickbildningar)