Zagg Invisible Shield till S3

Diskussion i 'Allmänt' startad av Pekz0r, 15 jun 2012.

1. Pekz0r

Pekz0r Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Hej!

Vilka är det som har köpt och testat detta på s3:an?
    Vad tycker ni?

En av de stora anledningarna förutom att skydda telefonen mot repor är att göra telefonen greppvänlig. Invisible Shield ska väl ha en greppvänlig yta vad jag förstått. Hur upplever nig detta?

En annan sak som jag funderade på är hur mycket den hjälper när man tappar den så att inte skärmen spräcks. Det finns ju ett par videos med drop tests av S3:an och den klarar sig ju inte jättebra...
    Någon som har koll på om Zagg Invisible Shield hjälper för att förhindra detta?

2. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 185
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Greppvänlig yta ja. Men vad det greppet gör för touch känslan kan man ju räkna ut! Personligen avskyr jag Zagg skydden för telefonen blir så jädrans oskön att använda så jag hellre tar lite repor.

Tror inte Zagg fungerar som splitterskydd men jag kan ha fel. De som brukar fungera som det brukar vara styvare och gjorda av någon sorts mineralglas eller något. De är dessutom mycket skönare att använda då man knappt märker att de sitter på telefonen och har en len yta till skillnad från klistret som är Zagg.

3. Pekz0r

Pekz0r Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Tack för svaret!
    Ja, då var ungefär så jag trodde...
    En bra lösning verkar då vara att köpa en full body Zagg Invisible Shield, bara använda backdelen och köpa ett annat skrivskyddad som inte har den jobbiga ytan och som fungerar som splitterskydd, eller vad tror ni?

Jag skulle verkligen vilja ha en mer gruppvänlig yta på bakstycket, men det vill man ju ha på skärmen. Splitterskydd skulle också göra med betydligt lugnare om jag skulle tappa den...

4. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 185
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Låter som en idé. Zagg är bra till kroppen. Splitterskydd slipper man vätska för att applicera också. Vissa i alla fall. Fästes statiskt vilket är ett plus.

Sent from my Lumia 800 using Board Express

5. Davil

Davil Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    454
    Telefon:
    HTC U11+

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Jag har också varit inne på samma idé!

Klibbig Invissible shield på baksidan / sargen och sedan Ebay eller ev Copter shield på skärmen låter i teorin som en klockren lösning!

Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2