ZenCube Free

Diskussion i 'Spelutveckling' startad av TFeldt, 28 feb 2012.

1. TFeldt

TFeldt Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ligger i startgropen för att påbörja pr-kampanjen (hur minimal den nu än blir) för mitt större spel Triage (som sett här på swedroid). Tänkte jag skulle släppa ett pusselspel gratis för att pusha det.

ZenCube är ett hyfsat minimerat spel designat att låta den logiska delen av er hjärna arbeta medan ni tänker på andra, viktigare saker. Detta är något jag specifikt eftersträvade då jag gillar att spela suduko samtidigt som jag lyssnar på ljudböcker, något som går perfekt även med ZenCube.

Det finns inga distraherande moment, ingen highscore, inga oförväntade ljudeffekter, bara mysig bakgrundsmusik och spelmekaniken. Det går ut på att trycka på två kuber vars nummer måste vara lika med eller lägre än kuben på toppen. Förvirrande enkelt? Det är enkelt, men om man inte tänker framåt brister det rätt snabbt.

Gjorde en lite annorlunda "reklamfinansiering" av ZenCube. Den enda reklamen som visas är mina övriga spel. Inga fejkade facebook meddelanden eller bisarra små hundar som hoppar runt. Resonemanget om varför jag gjorde så går att läsa på min blog, om det nu är av marginellt intresse för någon av er.

Försvinner bort i ett par månader när jag arbetar på mitt nästa spel, men ville pimpa även ZenCube här då jag fick en del riktigt värdefulla kommentarer angående Triage av det goda folket här på swedroid.

Android Market - ZenCube Free

Android Market - ZenCube utan reklam (7kr)