ZenFone 5Z ZS620KL vs Xiaomi Redmi 8

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Chosen, 5 mar 2020.

1. Chosen

Chosen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Tjo,

Kommer från iPhone som jag tröttnat på och vill tillbaka till Android men då så prisvärt som möjligt.

Ramlade över tipstråden och såg kampanj på ZenFone 5Z ZS620KL som verkade intressant. Men av en slump såg jag sedan Xiaomi Redmi 8 som tydligen går att köpa för 1000 kr mindre än Asus. De jämförelser jag kunde hitta verkar påvisa att de är mer eller mindre likvärdiga prestandamässigt med en liten fördel till Xiaomi.

Xiamoi verkar dock ha varit "billig" länge medan Asus variant är nedsatt mycket mer jämfört med tidigare. Är det något jag missar som gör Asus till ett mycket bättre val?

2. flipp

flipp Android Expert Moderator

Mottagna gillanden:
    8 742
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Menar du Redmi 8 eller Redmi Note 8? Redmi 8 är en lågbudgetlur som inte är i närheten av 5z. Om du menar Redmi Note 8 är det lite jämnare men 5z är fortfarande bättre på alla punkter utom batteritiden.

3. Chosen

Chosen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Ahh, där låg förklaringen. Jag hade tittat på Redmi 8 gällande priset men Note när jag jämfört specarna. Insåg inte att det var 2 helt olika telefoner.

Tack, nu är jag med :)

flipp gillar detta.
  4. flipp

flipp Android Expert Moderator

Mottagna gillanden:
    8 742
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    5z för 2500 kr är väldigt prisvärt för den hårdvara man får. Dock tror jag Asus haft en del kvalitetsproblem och att servicen är dålig. Vill minnas att det var många användare på forumet som klagade för något år sedan. Dock är 2500 kr så pass bra pris att det kan vara värt att chansa.