Zoom i webläsaren..?

Diskussion i 'Hero' startad av Farmfield, 21 nov 2009.

1. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

När jag testat Hero'n i butik & sånt innan så uppfattade jag det som att den - med dubbelklick - zoomade som Iphone typ, att den zoomade in kolumnen man dubbelklickade på (utefter frames/css-koden antar jag)...

Men min lur beter sig f*n inte så alls... Dubbelklickar jag på en kolumn så zoomar den - men inte till kolumnen utan till lite vart den vill bara - och så omformaterar den textbredden... Grymt irriterande problem dessutom eftersom jag uppfattar mitt surfande som rätt ineffektivt... :(

Aah, och jag hade samma issue innan jag uppdaterade till MoDaCo 2.9 så jag antar att det är en inställning eller - worst case scenario - 'som det är'... Huuu...

Några idéer runt detta?

Last edited: 21 nov 2009
  2. kosmiq

kosmiq Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Kan inte säga att jag känner igen det. Testade på ett par hemsidor och då zoomar den in där jag vill utan problem. Vart testade du så kan jag med testa? Kör MoDaCo 2.9. Annars använder jag mest två fingrar-varianten för att zooma in/ut.

3. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    När jag dubbelklickar så funkar det bra men däremot så hoppar den ibland i sidled när jag tvåfingerszoomar, verkar hända på vissa sidor mer men är grymt irriterande.

4. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Jag kan förtydliga med att det just är småhopp i sidled jag uppfattar som störande vid dubbelklick då... :mad:

Men det är som det är då alltså - inte så kul... Där leder Iphone upplevelsebiten tills vidare alltså... :(

Sen är det ju är HTC som implementerat multitouch-biten så den biten blir nog bättre med 'officiellt' stöd - vilket jag utgår ifrån kommer i Eclair nu när Apple och Google inte är så vänskapliga längre... :rolleyes:

5. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har ni prövat snabb dubbelklicka ? riktigt snabb blir alltid rätt är man långsam hinner man flytta fingret lite och då misstolkas hela grejen , det är klart att HTC kunde ha haft större marginal här menjag tycker att det funkar bra!