ZTE Blade 2.2 uppgradering misslyckad

Diskussion i 'Blade' startad av Forzo, 30 sept 2012.

  1. Forzo

    Forzo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej.

    Tjejen har en Blade som hon köpte olåst i en Teliabutik när den var relativt ny. Såg för några dagar sen, på ZTEs hemsida, att det fanns en uppdatering till 2.2. Eftersom tjejen varit lite missnöjd med 2.1 men inte vågat roota den var det ju helt perfekt att det nu fanns en, vad vi trodde, säker uppdatering. Laddade ner uppdateringen för Telia-telefoner och följde alla anvisningar. Men vid 10% stannade uppdateringen och meddelandet "Download fail" visades.

    Nu är telefonen stendöd...
    Jag har googlat som en dåre och hittat en del trådar både här och på modaco och kommit fram till att jag nog inte ens kan starta telefonen i download mode. Finns det något man kan göra eller är det helt kört? :(
     
  2. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 288
    Mottagna gillanden:
    7 032
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
  3. Forzo

    Forzo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för tipset, den tråden hade jag lyckats missa.

    Efter att ha läst igenom 2 sidor är jag tyvärr ganska säker på att det inte kommer fungera eftersom jag inte kan komma in i någon sorts recoverymode :ehm:. Men jag ska läsa igenom resten också och se om det kanske finns någon lösning där nånstans.

    EDIT: Såg att det visst fanns en metod som kanske kan fungera. Får ta och testa den imorgon.
     
  4. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 025
    Mottagna gillanden:
    8 516
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
  5. Forzo

    Forzo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Japp, batteriet har åkt ut och in några gånger. Varken ftm- eller download-läget fungerar. Kallt_kaffes instruktioner ska provas, men telefonen hittas inte alls av windows så jag funderar på om det fungerar... Men det är absolut värt ett försök!

    De-bricking från modaco har jag faktiskt redan hittat. Tyvärr kräver alla metoder att man antingen kommer åt ftm- eller download-läget vilket jag inte gör :(.

    Ska kolla lite mer i kallt_kaffes tråd och den andra modaco. Återkommer med resultat imorgon. Innan jag börjar pilla alltför mycket tänkte jag gå till Teliabutiken och kolla om det möjligtvis kan gå på garantin, det var ju ändå en officiell uppdatering jag försökte installera.

    Tack för all svar hittills, det uppskattas!
     
  6. Forzo

    Forzo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har varit i kontakt med ZTE nu och de tar på sig hela ansvaret, så det blir ett garantiärende av det här. De ville dessutom väldigt gärna ha telefonen skickad till sig för att försöka reda ut exakt vad som hänt och varför det blev fel.

    Tack så mycket för hjälpen, även om det visade sig att det inte behövdes. :)
     
  7. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 288
    Mottagna gillanden:
    7 032
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Kul att det ordnade sig för dig! Och kul att ZTE var såpass generösa på en numera "gammal" modell! :)