ZTE Blade extrema batteriproblem

Discussion in 'Blade' started by Delimor, Oct 5, 2011.

1. Delimor

Delimor Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Så för ung. 2 veckor sedan så började min Blade droppa batteri något fruktansvärt, från 80% till döden på 15 minuter och ibland håller det i 2 timmar men det är ändå grovt lite. Jag har tagit bort allt som kan tänkas dränera batteri, avaktiverar 3G när det inte behövs och unrootat den (Vilket inte gjorde så stor skillnad då jag inte har ett rootprogram installerat just nu) men ingenting alls har hjälpt mig det minsta.

Den ligger i viloläge men dör ändå skitsnabbt, och när det laddar, så laddar det typ inte alls ibland. Startar man om luren så tas typ allt batteri bort ner till 5% ungefär. Bör nämnas att jag kör en officiell 2.2 så jag har inte flashat lr något sådant.

Jag vet verkligen inte vad jag mer kan göra för att hjälpa denna nu 8 månader gamla Bladen :ehm:

Last edited: Oct 5, 2011
  2. Tom200

Tom200 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Ta det på garantin om du har sådan. Annars testa ladda fullt och wipa statsen.

3. Matte_N

Matte_N Senior Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7a

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7a
    Telefon 2:
    Pixel 9a
    Telefon 3:
    Pixel 6
    Platta:
    ZTE Light
    Testat en total återställning?

4. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

Om inget av ovanstående hjälper så flasha in gsf.

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

5. chraist

chraist Replicant Staff Member

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel XL
    Telefon 3:
    Apple iphone 15
    Återställ luren och testa om det hjälper. Om inte så ta och reklamera alt. få det åtgärdat på din garanti. Varför ska du ta och försöka lösa ett problem som du inte har skapat!

Är det ett fel i luren så ska allt ZTE få in det i sin garanti/reklamations-statestik och bli bättre på att bygga sina telefoner då det verkar vara många måndagsex ute på marknaden!

Edit! Det är inte din laddare som ballat ur?

Last edited: Oct 6, 2011
    Delimor likes this.
  6. Delimor

Delimor Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Kan det mycket väl varit då när jag nu testade laddade genom datorn, gick den faktiskt upp till 100% och 80% var kvar vid slutet av dagen idag. Vet inte hur det kan vara laddarens fel när det står att batteriet blivit laddat till 80% och bara droppar dock, någon som är kunnig här kanske vet :P

Skriver väl här igen om jag får problem igen.

7. team@

team@ Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Lånar tråden lite.

Hur funkar det när man använder flera batterier...?

Håller telefonen koll på individerna eller blir den helt tokig när man sätter in ett tomt batteri för laddning när den tror att batteriet är fullt?

Mitt originalbatteri satt inte i telefonen när jag installerade CM 7.1, utan låg urladdat i ryggsäcken. När jag nu sätter in det batteriet (med laddaren ansluten) får telefonen frispel och dör innan CM-loggan snurrat färdigt. Då bootar den om och så håller den på. Sätter jag tillbaks "nya" batteriet så funkar den ok igen.