ZTE blade hjälp

Diskussion i 'Blade' startad av antoanton, 1 okt 2011.

1. antoanton

antoanton Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej min lillebror har en zte blade och är trött på att den är slö. Det är en generation 2 vad jag har förstått. Fattar inte så mycket av dethär att roota och custom roms o grejer men vad ska jag göra för att han ska få en rapp telefon, lite iphone känsla?

2. Failemon

Failemon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Köp en iPhone?

Nä men allvarligt talat, Bladen är väl bra men någon högklassig lur med fantastisk prestanda är den inte. Den har inte en chans mot andra märkens högre klockfrekvenser eller nyare arkitektur - dessutom har den faktiskt ett år på nacken.
    Men nåväl, hur kan man göra den lite bättre? Kolla så att han inte installerat allt han fått sina händer på på Market. Kolla vilka services som är igång, och döda/avinstallera skit. Installera LauncherPro, då känns den rappare än stock-launchern med en gång. Fråga vad det är han vill göra med den? Är det segt i menyerna eller laggar AngryBirds ibland (det gör det)?

Om du känner dig äventyrlig så läs på detta: https://swedroid.se/forum/45610-rom-gen2-zte-gingerbread-ginger-stir-fry.html
    Den erbjuder överklockning och av alla ROM:ar jag testat lite så har jag märkt mest skillnad på denna... Om du redan har en Gen2 så är det ganska rättframt att klämma in denna versionen.