ZTE Blade III skillnad mot ZTE Blade II V880+

Diskussion i 'ZTE Allmänt' startad av abct3d, 25 feb 2013.

1. abct3d

abct3d Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej Swedroid!

Jag införskaffade mig en ZTE Blade II för ett tag sedan (några månader) och har nu rootat den och bestämt mig för att försöka skaffa ett nytt rom till den. Då den börjar bli utdaterad, om den inte redan är det, så undrar jag om någon här kan berätta för mig vad skillnaden mellan ZTE Blade II V880+ (a.k.a. ZTE Blade II) och ZTE Blade III är, som inte jag har hittat?

Jag har hittat lite information från GSMArena, men jag kan inte se någon stor skillnad i hårdvaran. Skillnader som jag hittar: Fysiska dimensioner (storlek och vikt), skärmstorleken, interna hårddisken, WLAN (III:an har DLNA, inte II V880+), NFC, Bluetooth (Olika versioner) och batteri. Jag ser att det är samma modell på Processorn, grafikchipet och rammen är lika stor (512 Mb).

Andra skillnader jag hittar är även mjukvaran: Operativsystemet är Ice Cream Sandwich i III:an, mot Gingerbread i II V880+. Det står på GSMArena att det ska gå att uppgradera II V880+ till Ice Cream Sandwich, men jag kan inte hitta hur jag ska göra. Den vill inte hitta det själv.

Så, då till mina frågor.
    1) Vad är det som gör att jag inte kan lägga in Ice Cream Sandwich i min ZTE Blade II V880+ men att det redan finns i ZTE Blade III?
    2) Om det nu går, men jag är så dålig på att hitta hur man gör, kan någon länka det till mig?
    3) Nu när det inte är någon skillnad mellan processorn, grafikchipet och rammen - skulle jag kunna följa custom rom guider för ZTE Blade III?

Jag vill gärna ha bättre operativsystem, fast helst en Custom Rom så att jag kan ändra partitioner så att jag kan lägga appar på SD-kortet.

MVH
    abct3d

EDIT: Här är länk till jämförelsen av ZTE Blade III och ZTE Blade II V880+ som jag gjorde på GSMArena: Blade III mot II V880+

2. mfm

mfm Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Det är

ZTE Blade III: 4 GB (2.5 GB user available), 512 MB RAM
    ZTE Blade II V880+: 200 MB storage, 512 MB RAM, 512 MB ROM