ZTE Blade knapparna är död

Diskussion i 'Blade' startad av Star, 10 mar 2011.

1. Star

Star Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, vet inte vad är fel med mobilen. Igår ikväll funkade mobilen utmärkt likaså idag på morgonen. Men runt kl 12 märkte jag att knapparna i mobilen funkade inte. Jag kunde inte "öppna" mobilen genom trycka på låsknappen. När jag kom hem så laddade jag mobilen för att se om det var nåt skillnad, det funkade typ några sekunder då jag kunde snabbt bläddra mobilen. Men sen dess låste sig knapparna och vägrade fungera. Jag kan varken nu ringa, ta emot samtal genom att svara, smsa etc. Jag vet inte vad är felet, vad jag bör göra. Men undrar om det har hänt med er och hur ni löste detta problem?? Jag ska gå till Tele2 butiken och prata med dem.

2. Klubba

Klubba Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Har du provat en såkallad Norsk reset? dvs dra ut batteriet i några minuter sen trycka i det igen och starta om

3. Star

Star Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej, jag har inte provat än men hur gör man då? Bara dra ut batteriet och lägga tillbaka batteriet och sen starta om mobilen? Och vad är Norsk reset, finns det i mobilen el?

4. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Tror nog norsk reset bara är ett talessätt. Prova att ta ur batteriet och stoppa i det sedan igen. Touchskärmen dog någon enstaka gång för mig (känd bugg med vissa 2.2 custom roms) och detta var lösningen på det problemet.

5. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

Han beskrev ju vad det var men här kommer i punkt form...

1. öppna batteri luckan.
    2. Ta ut batteriet den stora saken som går att ta ut.
    3. Lägg batteriet på ett plant underlag tex ett BORD!!!!
    4. Lägg telefonen bredvid.
    5. Vänta några minuter tex klappa din hund, pilla på snoppen eller något valfritt.
    6. Gör steg 1-4 tvärtom det vill säga att du sätter tillbaka batteriet.
    7. Sätt igång telefonen igen och kolla om det funkar.

Norsk reset for dummies Made famous by ~Larss00n80~

MVH ~Larss00n80~

dixroid gillar detta.
  6. Star

Star Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mobilen går inte stänga av. Det kommer knappen där man ska stänga av men det går inte markera knappen stängt av. Istället så stänger av sig men inte hela mobilen.

7. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

Wuuuut??

Vad jag förstår så kan du inte stänga av terlefonen???

Ta bara ut batteriet.....:innocent:

8. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Hundens? o_O
    Nej fy, måste man verkligen det för att det skall fungera?

;)

(Jag ber om ursälkt i förhand till känsliga läsare utan humor)

9. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Om jag har förstått allt rätt så menar du att skärmen inte reagerar när du ska trycka på alternativet stäng av?

Gör den välkända norska reseten. För att göra det följ guiden ovan av Larss00n80 ;)

10. Star

Star Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej på er, nu har jag varit och kontaktat tele2. Som jag sa tidigare så reagerar inte mobilen när man trycker stänga av knappen. Tjejen som jobbade där drog ut batteriet och starta om mobilen, men tyvärr så funkade mobilen ibland och det mesta inte. Hon sa att det måste in på lagret och om jag bestämde mig att lämna den på lagret så skulle jag förlora alla filer. Men jag sa, jag gör det imorgon så fall och ikväll ska jag försöka rädda mobilen genom göra back up på alla filer. Nyligen laddade jag mobilen och det funkade lite bättre samtidigt installerade jag appen "my back up". Men jag vet inte hur gör, när jag klickar på Backup så kommer fram en rubrik som lyder "applications and Media, jag har förstod att det betyder väl applikationer och media filer? När man klickar på den så står det " Backup to Local (SD card) el online. Jag vet inte vad online innebär. Min fråga om jag bestämmer mig till Local SD Cart då jag uppfattar att det är SD-kortet och ifall min mobil inte funkar och lämnar på lagret och de "ominstallerar om hela mobilen från början". Innebär det att SD kortet ska också ominstalleras? Hur ska jag mina filer som jag hade på mobilen?

11. Star

Star Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Glömde skriva att jag råkade välja min hotmail fram gmail när man skulle ange mejl. Jag vet inte om det innebär att man ska lägga filerna på mejlet.

12. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Backup till sdkort gör precis vad det säger och lägger en backup på sdkortet, tror den skapar en mapp vid namn rerware, men efter att du har gjort en backup får du väl kolla efter själv så den finns på ditt sdkort. Kör backup på allt, även data, mybackup ska kunna återställa sms/kontakter/samtalslogg om jag kommer ihåg rätt, iaf root varianten. Självfallet måste du säkerhetskopiera allt du vill ha kvar från sdkortet till din dator, ifall du skall lämna in hela paketet.