ZTE Blade, problem med simkort!

Diskussion i 'Blade' startad av orreee, 3 nov 2011.

1. orreee

orreee Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena!

Jag beställde en ZTE Blade från netonet och fick hem den idag.

Den var låst till Comviq men tänkte att det är inga problem eftersom att jag har ett tele2-simkort, vilket jag trodde var samma företag som Comviq innan detta.

Men jag startade telefonen o satte i simkortet men det fungerade inte (ingen täckning, står bara ''ingen tjänst''), så jag ringde Tele2's kundservice och dom förklarade att det inte fungerade med Tele2-simkort i vissa av Comviq's låsta telefoner.

Så jag låste upp telefonen genom att ange en IMEI-kod och av den fick jag tillbaka någon annan kod som jag skulle fylla i på telefonen och jag tänkte att nu måste det fungera, jag använde ett TRE-simkort för att kunna slå in koden som jag fick genom att slå in IMEI-koden på någon hemsida, och täckningen fungerade klockrent med TRE-kortet, och det stod att upplåsningen hade lyckats.

Sedan bytte jag till Tele2-kortet igen och då var det totaldött igen ( ''ingen tjänst'' ).

Jag provade sedan att sätta i ett telia-simkort och det blev heller ''ingen tjänst'', fick inte ens slå in nån pinkod där...

Förstår inte ett dugg just nu, vissa tillfällen får jag inte ens slå in en pinkod på vanliga Tele2-simkortet och det fungerar varken eller om jag får slå in en pinkod eller ej, känns som att telefonen inte känner av simkortet riktigt?

JÄTTE tacksam för svar!

Last edited: 3 nov 2011
  2. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Tror den kan vara så att de kort som inte fungerar kan vara lite äldre? Tror vissa har haft problem med detta och löst det genom att beställa ett nytt kort (ersättningskort, samma nummer såklart) och sedan trycka i det.

3. strangelovee

strangelovee Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Fungerar SIM-kortet som det ska i andra mobiler?
    sitter det ordentligt i hållaren, så att det får ordentlig kontakt?

4. orreee

orreee Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag provade precis att stoppa i Tele2-simkortet i fruns ZTE Skate och det fungerar klockrent, och hennes Telia-simkort fungerar klockrent i min, kan det vara så att upplåsningssidan låste upp alla operatörer UTOM Tele2? :O