ZTE Blade. Skit dåligt batteritid. Vad göra ?

Diskussion i 'Blade' startad av HomeBoy, 8 okt 2011.

1. HomeBoy

HomeBoy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej

Batteriet är verkligen under all kritik. Om man använder luren så klarar den ca en dag. Och sedan måste den laddas över natten. Har tagit bort alla de saker jag vet sluker batteriet som ex inte för skarp bakgrundsljus, tagit bort auto gps och wifi, samt att jag är inte inloggad på fb auto utan går in där manuellt ja ni förstår. Men trots detta suger batteriet. Så vad kan man göra, vad har ni gjort åt detta?

2. Tom200

Tom200 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag har aldrig gjort nåt för jag har alltid haft hyfsad batteritid. Men testa att ladda i och ur med telefonen av några gånger. Tar då ca 3h till full.

Lägg också in Battery Indicator. Spänningen bör vara ca 4,200v vid 100%.

3. Axan

Axan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    580
    Telefon:
    Iphone 16 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Iphone 16 Pro
    Har du lagt in en annan rom så är det bra att kalibrera batteriet. Sök på kalibrera på forumet så hittar du.

4. SpajX

SpajX Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Jag brukade kunna ha min igång i 4-5 dagar utan att ladda förut. Nu för tiden använder jag den dock mer och har Wifi igång hela tiden i princip, så nu blir det att ladda iallafall varannan dag.

Du kan ju alltid prova att göra batteritricket och även skaffa t.ex JuiceDefender eller liknande appar som förlänger batteritiden.

5. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Har du 3g data och auto-sync på konstant? Det brukar kunna dra en del. Beror såklart en hel del på hur du använder luren, men det är inte helt ovanligt att man laddar varje natt, å andra sidan om du knappt pillar på luren och kör riktigt sparsamt med bara tele+sms med allt annat av så kan du säkert ha den i standby i över en vecka...

6. HomeBoy

HomeBoy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har inget speciellt rom utan originalet, hur gör man för att kalibrera och köra batteritricket, förstår inte riktigt?

7. SpajX

SpajX Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Det finns en länk i min post ovan, ifall du inte såg det.