Tjenare, försöker för tillfället försöka köra ics och miui på bladen men båda kräver större storlek än 167mb system och det är vad jag har på min blade. har ju inte så bra koll på android är rätt så ny på ämnet. köpte min blade för cirka ett halvår sen på elgiganten och då kom den med 2.2 efter ett tag slängde jag in den officiella 2.3 men ville roota så jag kunde så jag kunde flasha roms så jag konverterade tillbaka till gen2 med hjälp av denna guiden. just nu kör jag cm7.1 med den nya kernel uppdateringen om det har nån betydelse men har läste på denna trådhttp://android.modaco.com/topic/347601-gen-23-tpts/ har laddat ner "Gen 2 stock: 220mb system, 37.5mb cache, 162.5mb data, 21mb oem" och följt instruktionerna så gott jag kan å packat upp .zipen och lagt in image mappen i rooten på sd-kortet och startat upp med "+" knappen men blir bara kvar på android logan utan att något händer. och om jag tar ur batteriet för att komma bort från loggan. men om jag startar upp igen sen så hoppar den igån utan problem så vad gör jag för fel?
tryck på menu + volume up + power knappen alla 3 intryckta tills han startar TpT´n. Om det är så du gjort då vet jag inte
jag kan inte specifiera vad exakt det kan vara, men vanligaste fel man gör är 1. att man inte "wipe" ordentligt, 2. att man tryckte fel knapp när man skulle trycka "hem" (det lilla huset) knappen för att bekräfta (ungefär som "Enter" knappen på en dator).
wipe data/factory reset wipe cache partion wide dalwic cache formate system så de har ja gjort, och vad har home knappen med detta att göra?
Man måste trycka på home knappen för att bekräfta, har du inte tryckt på home knappen när du gick genom olika "wipar" då har du inte gjort något wipe. Men det har du säkert gjort. Eller den processen är helt olikt den som jag gjorde.