ZTE Blade vs. iPhone

Discussion in 'Blade' started by solhasse, Mar 4, 2012.

1. solhasse

solhasse Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Vilken fungerar bäst, ZTE Blade eller iPhone 3G?
    Har nämligen möjlighet att byta till en gammal iPone 3G och undrar om det är värt ;)

2. Matte_N

Matte_N Senior Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7a

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7a
    Telefon 2:
    Pixel 9a
    Telefon 3:
    Pixel 6
    Platta:
    ZTE Light
    Borde strängt taget vara en viss skillnad då Iphonen kostar flera gånger så mycket, det beror väl på om man gillar att vara låst till Apples programvaror eller vill ha Androids frihet att anpassa mobilen.

3. solhasse

MINA ENHETER

Mm, men jag tänkte även på att 3G endast har en 412 MHz prolle samt endast 128 mb ram. Bladen har ju en 600 MHz och 512 ram och borde därmed slå den relativt enkelt tycker man. Men när man testar känns den ändå relativt kvick

4. oboi

oboi Guest

Har själv ägt en iphone 3G och enligt mig blev den mer eller mindre oanvändbar redan efter OS4. Android känns mer anpassningsbart och det gör Bladen till en skön telefon.

5. Davos

Davos Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Tjejen hade en 3g förut och hon tyckte att min blade flöt bättre :)

6. berka

berka Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag hade nog valt iPhonen före bladen. Visst har bladen högre klockfrekvens, men det säger inte hela sanningen:
    "ska man välja en Intel p4@3,0ghz eller en core i5@2,0ghz? "

Dessutom har bladen mycket högre upplösning på skärmen än ip3. = fler pixlar = tyngre.

Har själv levt med bladen länge, men tillslut så slog jag inte ut:-)

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

solhasse likes this.
  7. razer_d

razer_d Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Har du också övergivit Blade? Den var en bra trotjänare för mig med, men det är dags att byta upp sig efter ett år.

Till OP: Iphone 3G lanserades för snart 4 år sedan. En Blade slår den med hästlängdar faktiskt, speciellt efter uppgradering till 2.3.5. Det enda positiva med iphone 3G är att den fungerar bättre som mp3 spelare dvs. betydligt bättre ljudkvalite genom 3.5mm utgången.

8. toxic76

toxic76 Adult Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10
    Telefon 2:
    Honor 8 lite
    Telefon 3:
    Huawei Nexus 6p
    Platta:
    Lenovo tab2
    Det är då inte värt att köpa en iphone 3GS om man kan få en ZTE blade till ett billigare pris med bättre hårdvara.. Nyare versioner av IOS är ju inte optimerat för 3GS
    och genom att låta bli att uppdatera så missar man mycket pga apparna inte är bakåtkompatibla med äldre versioner av IOS.. Det känns även som att apple med flit lägger in gammal hårdvara i sina mobiler som dom sedan säljer till överpris hårdvaran spelar inte så stor roll eftersom att dom har möjligheten att optimera sitt system efter hårdvaran
    men så fort det kommer en ny produkt med lite bättre hårdvara så blir äldre modeller lidande av att systemet inte längre är lika optimerat

9. zeg

zeg Youth Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    Vet inte exakt vilken sorts ARM som sitter i iPhone men det borde vara samma arkitekturer som sitter i Bladen om inte Bladen har en nyare.

Bladen har högre upplösning vilket är ett stort plus tycker jag.

Kameran på iPhonen vet jag inte mycket om men det är Bladens akilleshäl tycker jag.

Min bror en Blade men som jag lagt in en custom GB rom på och den flyter på riktigt bra. Inga problem alls nånstans och spel som till exempel NFS funkar felfritt.

Känns som man får mer ut av en Blade om nu inte kameran är väldigt mycket bättre på iPhonen och man prioriterar det.

Har inte testat hur ICS funkar på Bladen men utvecklare på xda donar med det i alla fall och man kan ju hoppas på det bästa :)

10. berka

berka Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Japp byte från den gamle! :)

Nä, tänkte nog mer på 3gs:en, har nog inte klämt på 3gn. Jag tycker iallafall att 3GSen är galet mycket snabbare, men 3gn har jag ingen erfarenhet av.

Jag kan nog också tycka att folk höjer bladen lite för högt till skyarna. För 1 1/2 år sedan var den grym för sin peng. Men idag är den inte alls lika värd

11. retro123

retro123 Youth Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    iPhone 3G är ju riktigt gammal nu. Bladen är väl inte heller pinfärsk dock.
    Hade en iPhone 3Gs för ett par år sedan, skulle inte byta tillbaks.

12. solhasse

MINA ENHETER

Jag tog och bytte till en iPhone 3G
    Kan säga så här nu när jag faktiskt har testat den på riktigt, att skillnaden mellan Bladen och iPhonen är att 3Gn är väldigt mkt bättre byggd och känns lite mer rapp i touchen. Dock prestandamässigt är de i stort sett lika.

Slutsats:
    Skulle rekommendera att byta till en iPhone 3G om nu fick chansen ;)