Ska också göra en liten uppdatering ang. batteritiden. Har precis satt telefonen på laddning efter 38h
2 dagar+1 natt), då nere på 26%. Jag har inte ansträngt mig för att hålla nere förbrukningen utan har använt telefonen som vanligt, även om det kanske är ovanligt lite just den här helgen.
WiFi alltid på, 3G på, GPS på, autosync på. 2 mail push, uppdatering av FB varje timme. 4-5 kortare telefonsamtal, anstaka SMS/Gtalk. Diverse kortare surf (söka information, kolla fb och swedroid mm). Har även filmat lite och tagit något enstaka kort. Inget energisparläge aktiverat.
Minns inte siffrorna med Android OS låg i topp följt av Display, Android system och batteriviloläge.
Jag är nöjd.
-H
Edit: eric.u: Jag har inte de problem du beskriver - se ovanstående angående min förbrukning. Du kanske har fel på din telefon och ska lämna in den? Jag anser att SGSII är bättre än R310. Iphone vet jag inget om.
Edit 2 (enl önskemål): Kör Ke1 (har inte lyckats uppdatera då jag kör OSX). Har avinstallerat uppdateringarna för Maps vilket gjorde enorm skillnad. I övrigt helt original.
Last edited: May 22, 2011