Jag vet precis vilket mail du menar och jag fick exakt samma. Jag ville dock vara säker så jag skickade mail till dem.. ja, läs själv.
"Hej,
Jag förhandsbokade HTC Desire HD den 24 september med portering av mitt abbonemang från Tre till Telia. Nu förefaller det som att telefonen kommer att bli väldigt sent levererad. Samtidigt var jag av uppfattningen, enligt mail som automatiskt skickades från er, att abbonemanget och porteringen inte skulle ske förrän jag undertecknade avin när telefonen levererades.
Så var då inte fallet. Den 4 oktober skedde porteringen och som det ser ut nu betalar jag alltså på obestämd tid telias abbonemang med 200kr i förhöjd månadsavgift utan att ha något att betala för. Kan det stämma att det var såhär det skulle gå till och att denna summa är något jag kommer att behöva fortsätta betala för tills telefonen kommer?
SVAR:
Hej Daniel.
Det stämmer att abonnemanget registreras så snart vi fått in beställningen.
Du betalar 200kr/mån för telefonen under bindningstiden, 24 månader, oavsett när telefonen levereras, därefter endast abonnemangskostnad och trafikavgifter. Totalt betalar du alltså 4800 kr för telefonen under 24 månader."
edit: detta var 13 oktober.
Last edited: Oct 27, 2010