Efter lite letande så hittade jag tillslut kvittot, och visst har jag dragit över tiden med cirka 2 veckor. Smått irriterande när jag valde att hålla ut någon månad extra i tron om att den enhetsspecifika information som Sony själva tillhandahöll var tillförlitlig.
Men, man lär sig alltid något. Jag tar kostnaden nu och så blir det helt enkelt inte Sony igen.
Har fortfarande lite svårt att köpa Sonys argumentation i sammanhanget. Den känns faktiskt som att den är på sandlådenivå. För egen del så tycker jag inte att det skulle vara någon uppenbar skillnad på giltigheten i information som följer med i en papperslapp i telefonens konsumentförpackning, kontra information jag får när jag knappar in telefonens Serie/IMEI-nummer på tillverkarens hemsida och får produktspecifik information om garantin.
När jag frågar om var det framgår att informationen på hemsidan är, som de själva påstår "ungefärlig" så får jag följande till svar: "Det framgår tyvärr inte, men informationen finns där som en ungefärlig indikator sett till fabrikationsdatum."
Avsiktligt vilseledande anser jag, då det är en enkel match att åtminstone skriva ut "Garanti till ungefär:" istället för nuvarande "Garanti till:"
Dessutom skriver Sony själva i sina villkor:
Bara att läsa själv på sidan 2: http://www-support-downloads.sonymobile.com/common/warranty_phones_SV_24_5.pdf
Diskussionen med supporten ger jag upp nu. Jag får helt enkelt se det som en onödig kostnad för en lärdom om vad företaget numera går för.
Last edited: Nov 30, 2016