Hej!
Köpte varsin G4 till mig och frugan häromdagen, men upplever att touchen på just mitt ex beter sig lite udda.
Det verkar som att den är "överkänslig" för när jag t.ex scrollar på Facebook eller Instagram så klickar den in på bilderna eller "gillar" dem automagiskt... Detta sker även om jag scrollar på t.ex aftonbladet, då vill den gärna klicka in sig på artiklar jag helst vill scrolla förbi.
Jag har läst att G4an har touch bekymmer, men då snarare att den inte registrerar tryck... inte tvärtom som min verkar göra.
Funderade ett tag på om det var mina fingrar som det var fel på men dessa spöktryck uppstår inte på fruns G4 och inte heller på min G2a eller andra telefoner jag använt.. (med mina fingrar
)
Har provat aktivera "force gpu rendering" under utvecklarinställningar som föreslagits nånstans på nätet men utan resultat.
Telefonen ligger nu nerpackad i kartong för ev retur.. men jag undrar ifall någon mer har dessa bekymmer? och kanske någon lösning? I övrigt fungerar telefonen "klockrent" och den är uppdaterad med senaste mjukvaran...
EDIT: Jag har även provat med och utan skärmskydd samt gjort fabriksåterställning utan resultat
Mvh, Lars
Last edited: Jul 11, 2015