Vilket trött och löjligt inlägg.
Det är en tråd som berör miljö och skatter, om du på något absurt sätt blir så pass kränkt att du drar igång en tirad av trams och påståenden som jag inte står för, ja, då får det stå för dig.
Vem har sagt att du inte får äta kött? Ät hur mycket kött du vill, jag kan inte bry mig mindre. Jag skrev att det är orimligt att en stor del av EU-budgeten går till att finansiera kött- och mejeriindustrin genom bidrag och subventioner. Det är ett faktum att köttindustrin har en negativ miljöpåverkan och att den bidrar till omfattande miljöförstörelse samt utsläpp och just därför är subventioner och bidrag till industrin i fråga något värt att ifrågasätta. Varför blir du kränkt av ett simpelt förslag om att folk ska betala den riktiga kostnaden av köttet istället för att subventionera och ge massiva bidrag till den?
Ditt inlägg blir än mer komiskt när du nämner Sovjetunionen och kommunistiska diktaturer. Om något är det vad EU håller på med när de har reklamjippon som "Gilla gris" där 30 miljoner kronor av EU-medborgares skattepengar gick åt för att influencers ska göra reklam för griskött så att folk ska börja konsumera mer griskött. Detta till en industri som redan är subventionerad och som generar i omfattande mängder bidrag, det om något låter som Sovjet-fasoner á försöka styra folks köpvanor.
Tagga ner och sluta vräka ur dig anklagande trams och åsikter som jag inte står för.
Last edited: May 15, 2020