Swedroiid Men !!!!

Discussion in 'Allmänt' started by Pata, Oct 18, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pata

Pata Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag är jätte nojd med med denna sidan. Jag har ägt ett5 antal Android telefoner .. Allt ifrån X10/mini till Desire... Men frågan är ni partiska ??? Varför ger ni inte Garmin Asus någon uppmärksamhet het här ? . Jag har kör dom flesta Android mobiler och inte en omnämnde om Garmin Asus A 10 ???
    Varför ??? Bara för det är den bästa mobilen idag s0m har den bästa GPS:en elller ?
    Jag har följt erat portal och och tycker den är är Kanon bra bra MEN ni fokuserar
    BARA på Prestanda när det gälller grafik...... Har ni Provkört en Garmin Asus A10 ? Den slår dom flesta mobiler idag son kör Android 1.6...
    Men som jag vet så kommer 2.1 till den nu Q4 ...

2. bergsby

bergsby Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Tror inte Swedroid är ensamma om att dissa den. De har la pris dumpat den som fan i USA för att rensa bort i sortimentet? Läste de någonstans. Kan ha fel

3. PhR34k

PhR34k Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Varför ska folk skriva massa ???? och !!!!, undrar hur de pratar i verkliga livet?

4. mannyb

mannyb Androidpamp Staff Member

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Det är flera skäl till detta. Dels måste man ha en relation till tillverkaren, något som vi inte har lyckats etablera med Asus/Garmin. Vi får alltså inga testexemplar. Dels är det som så att det numera finns alldeles för många telefoner för att man skall hinna testa alla, så man får försöka välja de som man tror är av störst intresse för läsarna. Vår prisjaktbanner ger en god bild av populariteten av olika modeller.

5. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

MINA ENHETER

Faktiskt en bra fråga. Det tar ju bara längre tid att skriva på det viset och sjukt jobbigt att läsa.

6. Pata

Pata Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Okkk.... ni som dissar denna telefon vet inte vad ni pratar om... Jag har 4 st Android telefoner. och En Iphone 4.. Jag kan bara säga att denna Telefon Garmin Asus är en bra telefon... Ok vi ska inte gämföra den imot dom större och kraftigare telefonerna. Själv så äger jag en Desire och den har bättre test värde än Gramin... Men Testar men den imor en X10 INTE mini så är den nästan lika Rapp... Sen tycker jag det inte är är en ursäkt att inte alls skriva om en telefon bara för den inte alls levereras Gratis till SWEDROID....

ÄÄR det inte så att SWEDROID har beställt hem en viss telefon ifrån UK och skrivet om den ??? Har jag fel ??

Ägare av HERO...../ X10..... X10.mini pro../ Desire..... / Garmin Asus A10.. / Nokia N 900

Last edited: Oct 18, 2010
  7. mannyb

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Vem ska betala den då? Vi har knappt några inkomster på sajten öht, så det finns inga pengar till inköp av telefoner. Om Asus/Garmin vill ha en telefon testad så får de skicka oss ett låneexemplar. Det handlar inte om att vi skall FÅ telefoner gratis, men vi kräver dock att få LÅNA dem gratis.

ZTE Blade var ett privat inköp med privata pengar, avsedd att ersätta min gamla Dream, och som därtill kostade en spottstyver. Den hade köpts oavsett vilket, inte bara för en recensions skull.

8. softarn

softarn Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

MEEN du Pata... Kan inte DUU SKrivaaa en recension På Dendär TELEFONEN???? Om du gör det bra kanske den kan hamna på SWEDROIDs förstasida....

9. Pata

Pata Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Ok.. Det förstår jag... MEN varför inte skriva EN rad att den finns? Kan nästan sätta 100 kr av att 50% av Swedroids läsare inte vet att den finns.
    Den säljs i Sverige för ca 3000kr och då får du en telefon OCH en Riktig GPS / Navigator som slår det mesta..

En Rad och en bild på en Opartisk sida tycker jag att man har råd med.

Sen gör ni ett Kanon bra jobb och jag förstår att detb är svårt att hinna med att bevaka ALLT. Men det som finns på Svenska marknaden tycker jag att man ska behandla på något sätt...Annars så blir det inte objektivt ELLER ?

10. Broderbluff

Broderbluff Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

! = Göra eftertryck på sitt påstående
    !! = Uppjagad/Exalterad över sitt påstående
    !!! = Onödig använding av !
    !!!! = Attention Whore?

11. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

MINA ENHETER

12. fireon

fireon Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

jobbigaste tråden !!! att läsa hittills på Swedroid,... I'm OUT!!!!!!!!!!!!!!!

13. mannyb

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    I en perfekt värld, ja. Vi skulle verkligen vilja kunna testa varenda telefon som finns att tillgå här i landet, men då det inte är genomförbart vare sig praktiskt eller rent tidsmässigt så blir det de mest populära telefonerna som prioriteras.

Ibland är ideologi och verklighet helt enkelt oförenliga.

Det enda som skulle kunna ändra detta är om man hittar någon (eller några, snarare) som är 100% pålitlig (det är Swedroid som får ta skiten om något går snett), som hanterar språket väl (vi har inte tid att renskriva), som är tekniskt kompetent och erfaren nog att skriva recensioner (vi har inte tid att dubbelkolla alla fakta - vi måste veta att det som står är korrekt) och som slutligen gör allt detta gratis, eftersom vi inte har inkomster som täcker annat än driften av sajten (server, mjukvarulicenser, material/verktyg).

Tro mig, det är inte lätt.

14. Pata

Pata Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Nej jag förstår eran belägenhet. Men att skriva en eller två rader att Garmin /Asus har släppt en GPS/Telefon i sverige är väll inte så svårt heller?

Sen att HTC , SAMSUNG och SE och dom andra jättarna tar upp mycket utrymme förstår jag... Men när det kommer uppstickare som Garmin/Asus kommer tycker jag fortfarande att det är värt att komenteras. Särskilt när den säljs i Sverige.

Sen kan man alltid gnabba om prestanda osv.. Men jag tycker att dom telefoner som säljs i Sverige ska kunna presenteras på något sätt på ett ANDROID forum..

Jah vet att detta är lite Ris men det behövs ochså i emellanåt ;-)

Skrivit ifrån min Nokia N900 klockad lite ... 1600Mhz :-)

Sen ni andra som tycker att denna tråden är jobbig att läsa, så tycker jag att ni ska sluta läsa HÄR...

15. mannyb

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Vi skrev faktiskt om Nüvifone A50 tidigare i år, så den är inte helt ignorerad.

16. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
  17. Pata

Pata Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är Bra.. Som sagt jag förstår er också... Att det är svårt att hinna med att skriva om allt..
    Men den stora skillnaden är väll att A10 har Dubbelt med Ram/Rom.

Jag själv har testat lite själv och inte särskilt vetenskapligt. Men A10 är näst intill lika snabb som min X10:a Då kan man till lägga att det skiljer ca 400 Mhz i prosessor kraft på dom.
    Men båda kör 1.6 0ch upplevs lika snabba när det gäller likvärdiga applikationer som att skriva.. växla program . mm Köra ADW Luncher och och kolla rerspons i mellan olika hemskärmar .

Som sagt Jag är inte Partisk i GArmin Nüvifone ... Jag kör mest N 900.

Men man får mycket för 3000kr

*En GPS som slår ALLT idag på ANDROID maknaden..
    *En Android telefon som kör 1.6-- kommer att få 2.1 Q4
    *Nästan lika snabb snabb som X10

Ja vad ska man säga.. Ni gör ett Kanon jobb, och jag försöker bara att visa att det finns flera Mobiler på Svenska Marknaden är HTC. Samsung, SE, LG som kör ANDROID..

Sen att man fuskar med Maemo och N900 är en en annan sak ;-)

18. Pata

Pata Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Eftersom vissa gör narr av en för man är har det lite svårt att skriva på+ KOREKT Svenska så avstår jag.. Men jag tycker att det är synd att det inte framkommer mera här att det finns alternativ till SE, HTC , SE , Samsung , Lg som kostar runt 300o kr och har en RIKTIG gps 0ch är snarlik i hastighet som som X10.

Men som sagt . Jag är inte Partisk då jag själv äger Htc Desire, Hero. Se X10 och X10 mini/pro. och en N 900 .

Men ärligt talat så så får man väldigt mycket för 3000kr....

Från en liten dyslektiker....... född i Swedala

19. Pazzo

Pazzo Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

En telefon från ett litet märke i den dyra lågprisklassen som levereras med det antika operativsystemet Donut med löfte om uppgradering till det redan nu halvår gamla operativsystemet Eclair "innan jul" är inte så mycket nyhetsvärde i.

20. Pata

Pata Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Nu är du nog inte med i denna diskussion??? Denna Telefon som avhandlas här släpptes i Juli. och har en RIKTIG GPS inte Agps bara...

Sen att den bara kör 1.6 som dom flesta SE telefoner idag är ju bara att beklaga. :-(

Sen kune du ju alltid tävla med en Garmin Nüvifone och kolla vilken gps som är bäst :-)

Thread Status:
Not open for further replies.