Jag byggde egen... anpassade för 5S li-po eftersom jag har 40Ah sådana för annat hobbybruk. Motorn är stark på 2.6kW(3.5hk) och cykeln är lättare än en moppe så prestandan är helt okej. 1kW går det åt för att hålla 50km/h vilket är toppfarten. Den orkar upp för bra branta backar utan att sacka, men motorn är ganska liten och bli varm om man åker 50km/h. Kan snitta strax under 40 under ett par mil dock utan problem, eller ja om nu kineserna byggt motorn rätt.
Det är olika begränsningar på effekt/fart beroende på om cykeln har pedaler eller ej. Utan pedaler är det fri effekt men max 20km/h och med pedaler tror jag det var 250watt eller något sådant. Oavsett vilket bygger ju ens relation med polisen på hur man framför fordonet. Jag brukar trampa lite för syns skull när jag ser dem och det har funkat hitintills...
Bättre att bygga själv? tja, det beror på vad man är ute efter. För mig som är en smula finurlig så tycker jag absolut det är värt det. För någon som är halvfinurlig så finns ju konverteringskitten, både hjulmotorerna och friktionsaggregat (kepler friction drive tex) och för de med tummen mitt i handen tex Biltemas alternativ.
Utan pedaler 2500watt, galen bakhjulsåkare som toppar 35km/h, snittar ca 25km/h i stan med räckvidd på 2.5mil
![[IMG]](proxy.php?image=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg521%2F9522%2F20130611203904zed201306.jpg&hash=3565fb184f03182659252b55db8425cf)
Friktionsdrivenhet till pedalcykeln
![[IMG]](proxy.php?image=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg259%2F4836%2Fkyo6.jpg&hash=5f872b750d008b7ba49ec7df6d3088ec)
Toppfart 50km/h, marschar 38km/h, räckvidd 3.5mil i bra fart, närmare 5mil i 25km/h, HELT utan att trampa.
Last edited: 18 juli 2013