Lite fler reflektioner.
Laddaren
Ser ut att vara identisk med min Galaxy Tab 8.9 laddar förutom UK pluggen och att Taben har en 30pinnars kontakt och Nexus 10:an har vanlig micro-USB.
Som tidigare nämnts kan man utan problem byta UK-pluggen mot en sån här kabel (som de flesta säkert redan har hemma).
![[IMG]](proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.kabelbutiken.com%2Fmedia%2Fcatalog%2Fproduct%2Fcache%2F2%2Fimage%2F350x265%2F9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95%2Fd%2Fe%2Fdel-109a.jpg&hash=2aef754966e3ff34ed68c24ffee24eec)
Jag ska dock dra ett mail till Handtec och gnälla lite eftersom det faktiskt påstått att det skulle följa med en internationell adapter.
EDIT: Svar från Handtec: "We apologise for the lack of a travel charger with your order. We have arranged for one to be sent to you and you should receive it in the next few days."
HDMI
Plattan har en micro-HDMI och en sådan kabel har jag sedan tidigare köpt till min Motorola Xoom. Till skillnad från på Xoomen så visas undertexterna i Netflix även på TV:n med Nexus 10:an. Något som varit ett problem när jag kopplat Xoom:en till TV:n.
En lustig egenhet (har inte tänkt på om Xoomen har samma egenhet) är att när HDMI är inkopplad så går det inte att ändra volymen på plattan. I mitt fall var plattan satt i ljudlöst läge när jag kopplade in den och det visade sig var omöjligt att ändra på det förrän jag drog ur HDMI-kabeln.
Last edited: 19 november 2012