Fråga: Relesedatum?

Diskussion i 'Google Nexus' startad av Barkaro99, 11 nov 2012.

1. krutbjörn

krutbjörn Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    101
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S5e
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Wear Active2
    Roligt! Läser gärna om du har uppplevelser av frysningar, mikrolagg, bleeding, materialkänsla, wifi-styrka... Om du har tid!

2. Yoojimbo

Yoojimbo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Skärmen också! :-)

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

3. krutbjörn

krutbjörn Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    101
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S5e
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Wear Active2
    Ser ut att Bazula får in sina Nexus 10or i början av nästa vecka. Hoppas de köpt in tillräckligt...

4. Adr1aniii

Adr1aniii Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    178
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Nu fick jag hem min Nexus 10 från Handtec.

Ska prova den när jag kommer hem från jobbet sen.

http://db.tt/xgh6qYHO

krutbjörn gillar detta.
  5. jinxan

jinxan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    Xiaomi redmi note 8 pro
    "OBS: Begränsad tillgång, första omgången beräknas inkomma omkring 26-28:e november."

Så du kanske inte får förrän om en vecka ytterligare.
    Berätta gärna när du fått den :)

6. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

Så här långt är allt positivt förutom att det inte medföljde någon "internationell" laddare som Handtec påstår i sin Q&A del. Hade väl ärligt talat inte räknat med det heller.

Baksidan känns lite gummiaktig vilket gör att man har ett bra grepp på den. Har bara hunnit dra igång den och installera Spotify och Netflix och båda dessa fungerar bra om bortser från att Spotifys utvecklare är okapabla att skriva en app som fungerar i landskapsläge men det är ju knappast Nexus 10:ans fel.

Efter en stund användande hade den laddat ner en 60Mb OTA uppdatering som den ville installera. Vet inte om det blev någon märkbara skillnad efter det men uppdateringen installerades i alla fall utan problem.

Lite storleksjämförelse med min Samsung Galaxy Tab 8.9

Mer info och bilder kommer när jag haft tid att testa den lite mer.

Bifogade filer:

Last edited: 19 nov 2012
    Yoojimbo, hampe_1 och RasmusB gillar detta.
  7. Lugo

Lugo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Lite info från Bazula kundservice (jag beställde igår):

Yoojimbo, krutbjörn, Reconnnn och 1 annan gillar detta.
  8. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Ja har sett att dem ändrat datum lite. Får helt enkelt se. Ska säga till när jag får den.

jinxan gillar detta.
  9. mevvan

mevvan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Fick också min för någon timme sen, har hunnit pilla en stund nu. Kört lite benchmarks osv.
    Första intrycket är en schysst platta som känns väldigt stabil i händerna. Har ju en galaxy note 10.1 också. De är ganska lika i designen, samsung som gör bägge så inte så konstigt.

Jag har inte bestämt mig ännu. Men just nu så känns det tyvärr som att min galaxy note 10.1 krossar nexusen ganska kraftigt. Förutom skärmen då. Men men vi får se. Hur detta slutar :)

10. kallt_kaffe

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Lite fler reflektioner.

Laddaren
    Ser ut att vara identisk med min Galaxy Tab 8.9 laddar förutom UK pluggen och att Taben har en 30pinnars kontakt och Nexus 10:an har vanlig micro-USB.

Som tidigare nämnts kan man utan problem byta UK-pluggen mot en sån här kabel (som de flesta säkert redan har hemma).
    Jag ska dock dra ett mail till Handtec och gnälla lite eftersom det faktiskt påstått att det skulle följa med en internationell adapter.

EDIT: Svar från Handtec: "We apologise for the lack of a travel charger with your order. We have arranged for one to be sent to you and you should receive it in the next few days."

HDMI
    Plattan har en micro-HDMI och en sådan kabel har jag sedan tidigare köpt till min Motorola Xoom. Till skillnad från på Xoomen så visas undertexterna i Netflix även på TV:n med Nexus 10:an. Något som varit ett problem när jag kopplat Xoom:en till TV:n.

En lustig egenhet (har inte tänkt på om Xoomen har samma egenhet) är att när HDMI är inkopplad så går det inte att ändra volymen på plattan. I mitt fall var plattan satt i ljudlöst läge när jag kopplade in den och det visade sig var omöjligt att ändra på det förrän jag drog ur HDMI-kabeln.

11. Gojz

Gojz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Motivera? Varför krossar den nexusen?

12. mevvan

mevvan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Så långt som jag hunnit testa så tycker jag det. Om vi lämnar skärmen åt sidan. För den saken är ganska klar att nexusen skärm är bättre.

Jag startade 3 likadana spel på båda plattorna gta,need for speed och angry birds star wars, startade två 720p filmer på båda samt öppnade upp engadgets hemsida på båda plattorna i chrome, nexusen började sega ner sig lite när jag bytte skärm mellan programmen.

Medans noten hanterade detta väldigt snabbt och smidigt som att den inte ens var berörd.

Men nu till det roliga. Jag fick just för 2 minuter sen en system uppdatering till nexusen, vilket jag tycker är skumt. För den ville då uppdatera till 4.2 jelly bean.

Jag tänkte hmm va? gick in på inställningar och titta vad denna var på och den var redan på 4.2. Iaf så uppdaterade jag filen var runt 60 mb. Efter uppdateringen känns plattan helt annorlunda. lås skärmen ändrades också.

Så får test köra lite mera.

En annan sak jag märkt är att wifi signalen, inte är lika stark på nexusen som den är på min telefon eller på note 10.1
    .

13. mevvan

mevvan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

14. Gojz

Gojz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Hur går det? Är nexusen bättre efter uppdateringen?

Var benchmarksen efter uppdateringen?

15. hetp0st

hetp0st Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Det är ju just skärmens upplösning som innebär att det är många pixlar att sparka runt jämfört med noten eller Nexus 7. Det gör att Nexus 10 presterar sämre i krävande spel exempelvis.

16. mevvan

mevvan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Den är bättre ja, men fortfarande kan det hända att den segar ner när man är för snabb. Japps det är efter uppdatering sitter nu med bägge och gör exakt samma saker. Ska titta lite videos nu på bägge.
    Exakt som du säger är det. Kontrollerar CPU användningen på nexusen och den är ganska så hög trots att jag inte gör något spec.

17. kallt_kaffe

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Ladda ner Wifi Analyser och kolla vad den rapporterar. Det är inte säkert att symbolen i statuslisten alltid är så pålitlig eller visare samma skala på alla enheter.

Jag har inte gjort några jämförelser men jag har inte upplevt några problem med Wifin. Fungerar klockrent på alla platser jag testat på i huset än så länge.

18. kallt_kaffe

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Så sant... den höga upplösningen har sitt pris. Av samma anledning så spöar en X10 mini en ZTE Blade i grafikbaserade benchmarks trots att de har exakt samma CPU då X10 mini har 240x320 pixlar och ZTE Blade 480x800 pixlar.

Lite kan jag nog tycka att monsterupplösningen på Nexus 10:an är lite överdriven. Visst ser man skillnaden på den och 1280x800 på min Galaxy Tab 8.9 men 1920x1200 hade säkert räckt till gott och väl. Men jag klagar inte, skärmen är bra, inget snack om saken.

Jag som dessutom sedan tidigare har två Tegra2 baserade plattor upplever Nexus 10:an som riktigt snabb.

Ska jag klaga på något så är det att jag skulle vilja flytta knapparna till vänster så att jag slipper vrida tummen ur led. Man är ju van att nå dem med vänster tumme i landskapsläget.

19. mevvan

mevvan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Ska testa snart min play butik på nexusen vill inte ladda ner får bara fel meddelanden hela tiden. Ska återställa hela enheten istället. Fick du Föresten också uppdateringen på 4.2?

Vad tycker du om skärmen? Tycker du det är en wow upplevelse ?

Edit: såg att du precis redan skrivit om skärmen det va inget :)

20. kallt_kaffe

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Jag fick och installerade den efter kanske 15-20 minuters användande. Hann inte testa så mycket innan så jag vet inte vad den ändrade men jag tror widget-grejerna på startskärmen tillkom.

Visst är den bra men wow-upplevelse vet jag inte om jag skulle kalla det. Jag tycker fortfarande att min 1280x800 skärm på min Galaxy Tab 8.9 ser bra ut men visst ser man skillnad, det gör man trots att man börjar närma sig 40 och ögonen inte presterar lika bra som de gjorde för 20 år sedan.

Det skulle varit intressant att se en skärm med samma prestanda i övrigt men med 1920x1200 pixlar och se om man verkligen skulle märka någon skillnad. Lite känns det som man i första hand ville bräcka senaste iPad:en vare sig den höga upplösningen behövs eller inte.

Synd att klaga dock. Plattan är helt OK och ett rejält lyft jämfört med min Galaxy Tab 8.9 och min Motorola Xoom. Speciellt jämfört med Xoom:en som har en märkbart sämre skärm än Galaxy Tab:en.