Jag har samma problem med min Hero.
Har kontaktat min operatör (3), och enligt dem har det inte varit några problem med driftstörningar. Fick ett nytt sim-kort, men problemet är detsamma. Jag använder APN enligt wikin.
Täcknings-staplarna är helt fulla, men H och 3G försvinner helt när jag skickar MMS. Ibland när jag surfar i browsern, market, eller något annat program som kräver internetåtkomst så går H över i 3G och nätet upphör att fungera. Man ser att telefonen skickar data genom att ikonen har en pil upp, men pilen ner är "släckt". Fortfarande med staplarna för täckningen helt fulla.
Detta sker oavsett vilken stad och plats jag har befunnit mig. Har testat i Stockholm, Göteborg, Varberg, Falkenberg, Halmstad, Lund och Malmö hittills...
Ska kanske tillägga att detta händer varje dag, flera ggr om dagen och varar allt från ca. en minut till två tre, minuter innan telefonen återfår H-täckning med pilar åt båda hållen. Jag brukar få starta om den i vissa fall när jag tycker det tar för lång tid och då brukar det vanligtvis fungera.
Last edited: 25 oktober 2009