Ja detta måste lösas. Så allt vi kan bidra med är ju värdefullt. Dock är jag lite konfunderad. Jag vet att jag inte hade det här problemet innan jag konfade en wlan-profil så mkt är jag säker på. Jag har avinstallerat NetCounter men märker ingen förbättring. Wlan profilen är jag ju inte sugen på att ta bort..
Det jag tycker mig se är att bara tele2 kopplas upp och inte 3G nätet "3G Sweden" (dra ner övre listen för att kontrollera). Eftersom användare med 3 inte rapporterar problemet verkar den gemensamma nämnaren vara att vi använder tele2. Vad skiljer 3 och tele2? Vad jag vet så har tele2 ett eget GSM nät och 3G levereras av 3G Sweden som ägs av Telia och tele2 tillsammans. Det borde innebära att telia kunder skulle ha samma bekymmer i alla fall? Är det så att 3 bara har ett nät?
Update: Om jag försöker ändra till "3G Sweden" under Settings / Wireless & networks / Mobile networks / Network operators. Så får jag meddelandet: Registering on Sweden3G.... Your SIM does not allow bla bla bla.. sen när jag försöker på samma plats en stund senare så registrerar den sig korrekt. Skumt detta.
Last edited: 25 februari 2010