Anovo........

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Yassmin, 11 nov 2010.

1. ocke

ocke Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

En sjuk sak men som kan vara nödvändig idag är att fota telefonen före och efter. Då har du i alla fall bildbevis som kan styrka dig i din argumenation när du skickar in telefonen. Var också noga när du skickar in telefonen via en återförsäljare att uppge alla skador som du vet finns på telefonen. Då har du det på papper + att butiken ha kontrollerat dessa innan dom skickade in telefonen.

På ditt inlämningskvitto (bör ha fått ett sådant brukar man få hos alla ÅF). Vad står det där, bör finnas någon sida som visar telefonens skavanker.

2. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Har ju inte så mycket att göra med Desire, men jag kunde inte hålla mig.
    Sitter och kollar på nya PLUS och där slängde de fram en "case" där kunden
    Karin haft problem med sin dator som inte fungerar. Sedan har inte Dustin Home
    tagit sitt ansvar, men det jag tyckte var rolig var att datorn skickades till ANOVO!
    (stavades annovo på deras karta) och sedan kom datorn tillbaka med samma fel
    (känner vi igen detta? ) Tydligen har datorn gjort denna resan 3 gånger, med samma
    resultat (Något vi känner igen?)

Känns bra att felen inte bara gäller Desire, utan Anovo suger verkligen på sitt arbeta
    vad det än gäller. Synd bara att PLUS inte riktade sin koncentration på anovo, utan
    på dustin home.

Där var den hos Anovo i 9 veckor :) (Detta känner vi verkligen igen)

Last edited: 25 nov 2010
  3. Toydroid

Toydroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Det PLUS troligen missade var det, att när det gäller reparations ärenden så finns det inte mycket som återförsäljaren kan göra, mer än att skicka in den till sin reparationsverkstad/fabrikatörens anlitade rep verkstad. vilket i detta fall var "ytterst" kunniga Anovo, dom får det att verka svårt att laga elektronik produkter. men hur svårt kan den vara när det enda, dom egentligen behöver göra är att ta isär, byta ut och skruva ihop så funkar det igen.

4. inact_0043

inact_0043 Teen Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

De ville att jag skulle skicka in min telefon för att ytbehandlingen på min baklucka släppt, räckte inte med att de fick bilder. Onoff vet inte om de går på garantin, HTC ber mig ta kontakt med Onoff (som inte vet) eller Anovo direkt som vill att jag skickar in den. Går den inte på garantin får jag betala ~ 500kr?

Värdelöst!

5. Wolfy

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Menar du ytbehandlingen på linsen? Det lär inte gå under garanti då det är
    en slitage-skada. Visst, man tycker att det borde hålla, men jag har Svårt att
    tro att de ger garanti på det. Ungefär som om du får en repa i displayen, det
    är slitage och gör inte att du får en ny display.

Behåll din telefon så de inte sabbar något i den, spara dina pengar och lägg istället
    ut 49 kr på lite sådant där repfix från clas olhson (finns flera trådar om det) och
    fixa linsen själv. Då får du även ett bättre skydd i framtiden.

6. inact_0043

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jag får nog ta och göra det, läste bara att en kille fick en ny baklucka, han hade köpt sin telefon på Telenor. Tack!

7. Wolfy

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Jo, det är säkert möjligt att du får en ny baklucka då htc är väldigt generösa ändå,
    men du kommer ändå vara utan mobilen i 10-20 veckor och sedan har den varit
    hos anovo och då är ju frågan vad de har gjort med din mobil samtidigt. Den kan
    mycket väl komma tillbaka repig som fan, stinkades av urin och med ny skärm där
    pixlar är sönder samt att din gps fungerar inte. Men!, du skulle ju bara ha ett nytt
    bakstycke, men de passade på att göra lite andra undersökningar nu när den
    ändå var inlämnad, jo förresten, de hittade inga andra fel så du får betala felsökning
    på 800kr + frakt.

Usch vad jag tycker illa om Anovo...

8. inact_0043

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jo, det skrämmer en faktiskt. Hoppas verkligen inte att telefonen går sönder, för det känns säkrare att göra arbetet själv.

9. Yassmin

Yassmin Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Teknikmagsinet hade som vanligt inget svar och ingen beviljade en reklamation, varken HTC eller deras huvudkontor. Jag visste mer än vad butikschefen visste. Det är så dåligt! Jag frågade om de inte vill ha en nöjd kund? Så sa de jo givetvis men vi har regler vi måste följa... bullshit. Jag har knappt haft min mobil! Tänka sig att jag betalade 5300 :- för den.

Ja nu är den inne hos Anovo igen.. min kära mobil. Undrar verkligen hur den kommer tillbaka denna gången. Jag hoppas i alla fall att den funkar ! Annars så "lovade" teknikmagasinet att det inte skulle vara några problem med en reklamation.
    Spännande och se.....

10. JkJ076

JkJ076 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Håller tummarna....

Jag jobbar som agent på ett större datorföretag där kunder ringer in till oss för felsökning....

Tyvärr så använder vi oss av Anovo som service-partner när det kommer till reparationer....

Allt som oftast så är där mer fel, eller samma fel kvarstår efter 1månad på verkstaden....

11. Wolfy

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Pratade med en anställd på NetonNet om Anovo och de hade Anovo innan, men
    pga allt strul m.m har de bytt servicepartner nu. Han visste precis vad vi pratar om.

12. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Just keep spreading the word! Så kanske fler butiker byter servicepartners...

13. JkJ076

JkJ076 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Tyvärr handlar det om kostnad också....
    Företag vill inte betala hur mycket som helst för att ha avtal med serviceverkstad....

14. Yassmin

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag blir så frustrerad !

Nu får jag tillbaka mobilen, verkligen i hopp om att den ska funka ! Jag har saknat min Desire. Det står att dem har bytt mainboard på den. "i princip en ny mobil" sa dem på Teknikmagasinet. Vad innebär det ens? Nytt imei har man också fått..

Jaha tänkte jag, nu när de bytt ut skiten som satt där innan måste det väl fan funka. Jag kommer hem. Sätter i minneskortet, och det monteras direkt som skrivskyddat! Trots mitt nya minneskort. Jag kan inte ta bilder, ingenting. Jag har provat allt och det kvarstår samma fel! Andra minneskort funkar heller inte?

Telefonen blir dessutom kokhet, så det är helt sjukt.
    Denna gången är det ju en reklamation. Men man känner sig ju nästan dum , hur kan det bli så fel alla gånger ??...

15. Pallee

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Det händer mig ibland att minneskortet spontant blir skrivskyddat. Prova att stänga av, ta ut minneskortet, stoppa i det igen och sedan starta. En annan gång hittade min desire inte mitt minneskort alls, då lyckades en minneskortläsare till datorn läsa det och sedan dess har det fungerat. Det kan vara värt att prova.

16. Yassmin

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har faktiskt testat det, och det fungerar inte. Innan brukade det alltid "hoppa" tillbaka. Men nu står det inte ens att det är skrivskyddat längre, man kan bara inte göra något liksom. Vad säger lagen? Är det hundra procent säkert nu att jag får reklamera min mobil och få pengarna tillbaka? Min mobil har varit inne fyra gånger. Tre gånger för service......

17. Pallee

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Läs här eller här.

Du borde ha lagen på din sida så som jag tolkar det.

18. zabros

zabros Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Hade samma problem när jag hade min HTC Desire. La in det i en sd-kortsläsare och högerklickade på den i Den här datorn och så reparerade jag så funkade det.

19. mahi_1977

mahi_1977 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

En månad gammal desire hos tre, inte en repa, skärmen begick harakiri. anovo skickade tillbaks den orörd efter 5 veckor, ville ha 250 spänn för undersökningen. har också sagt att de tar 2850 för att reparera den, för en mobil som kostar 3500. de påstår att de inte kan säkerställa vad felet är så de bedömer det som "troligtvis tappskada". WTF?
    Kolla mer i den här tråden:
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=30391

20. Yoshien

Yoshien Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Om telefonen är mindre än 6mån så ska dom bevisa att det är en tappskada.
    Dom kan inte anta att det är en tappskada bara för dom inte hittar något fel
    på produkten.
    Så det är bara att köra hårt mot hårt.
    Du ska nog och maila HTC och säga hur missnöjd du är med Anovo + att dom
    försöker anklaga "dig" för att du har orsakat skadan. Sen påminna att Anovo
    ska ha lite bättre underlag innan dom skickar tillbaka den..

Men somsagt.. Du länkar ju till en liknade tråd :)

// Freddan