Det där med skärpan måste vara subjektivt för jag upplever tvåan som skarpare än ettan. Förutom det... några andra fördelar med tvåan...
@ Batteritiden är GRYMT mycket bättre än ettan.
@ Bildkvaliteten när man kollar film är ännu bättre än ettan. Svärtan är mkt bättre. Jag kollar ofta på film i ett helt nedsläckt sovrum och med ettan märktes det att svart inte var helt svart utan 'glödde' lite.
@ Allting flyter så mkt bättre jämfört med ettan. Visst... du kan överklocka och modda ettan men det kan man med tvåan också som rimligtvis då kan bli ännu snabbare. Vill man inte flasha och ha sig är skillnaden enorm.
@ Notification light är bra att ha... lampan som blinkar när man har missade meddelanden/samtal.
@ Kameran tar bättre bilder och är snabbare och har smartare funktioner.
@ Man kan höghastighetsfilma med videokameran och titta i slow motion efteråt.
@ Pennan är skönare och har en mjukare spets.
@ Hooverfuntionen är speciellt användbar på webbsidor som kräver hoovering för att visa rullgardinsmenyer och dyligt.
@ Minneskortet är formatterat i exFAT och stöder således filer som är större än 4GB.
Det här är bara ett kort urval av mina favoritfördelar gentemot ettan. Finns annat smågodis som multiview eller det aktiva pennfacket t.ex... telefonen sätts på automatiskt när du tar ut pennan och om du vill kan den visa en meny med snabblänkar, den kan varna dig om du går iväg och glömt stoppa i pennan (den har faktiskt räddat mig från att gå ifrån min penna en gång). Finns fler exempel men jag har redan skrivit för mkt
Jag hade ettan i nästan ett år och var supernöjd med den, jag var först lite skeptisk till att skaffa tvåan men den har visat sig vara en bättre telefon än ettan på alla sätt. 
Mvh... /Thomas
Sent from my GT-N7100 via Tapatalk 2
Last edited: Oct 26, 2012