Trasig display

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av Lääny, 13 mar 2010.

  1. Lääny

    Lääny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Upptäckte precis att min Nexus har fått en liten spricka uppe i vänstra hörnet på displayen, går liksom tvärsöver. Vad ska man göra nu? :cry:

    Riktigt tråkigt då jag försökt vara så rädd om den och förvarar den alltid i det medföljande fodralet. Kan hända att jag ställt ner träningsväskan med telefonen i (telefonen i fodralet) lite hårt i golvet. Det är det enda jag kan komma på som skulle kunna ha hänt. :(
     
  2. Skerved

    Skerved Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2009
    Inlägg:
    702
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Du har inte haft den i fickan och gått emot något hörn eller något?
    Det ska ju gå att byta ut den har jag läst någonstans. Kostar nog en tusenlapp.
    Jag lider med dig! :(
     
  3. Lääny

    Lääny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nä, inte vad jag kan komma på :(
     
  4. TheNano

    TheNano Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    1 709
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ring till HTC , det löser sig nog
     
  5. jonaz

    jonaz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    929
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Ja HTC löste de ju iaf gratis när CNET testtelefons display sprack av att bara ligga stilla på bordet.
     
  6. Lääny

    Lääny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan ju alltid hoppas! Även fast det står något i garantin att den inte gäller skador försorsakat av olycka.

    Har ju även haft det där "klickande hörn-felet", så om man meddelar HTC om det så kanske dom kan tänka sig att det är ett konstruktionsfel. Har iaf. mailat dom nu, får se vad dom svarar.
     
  7. Skerved

    Skerved Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2009
    Inlägg:
    702
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Meddela gärna vad dom svarar! Det är alltid intressant att höra vad dom säger.
     
    Last edited: 13 mar 2010
  8. Lääny

    Lääny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    "Hej Andreas!

    Tack för att du kontaktar HTC.

    För att förtydliga din fråga. Du skrev: Hej, Jag har en Google Nexus One och upptäckte att jag fått en liten spricka uppe i vänstra hörnet, som går tvärsöver. Kan inte komma på att jag slagit emot någonting, eller tappat telefonen. Hur gör jag får att få utbytt displayen? Mvh /Andreas

    Svar

    Du reklamerar den till oss. Jag behöver serienummer och din fullständiga adress samt kontaktdetaljer.

    Bo.P

    HTC"

    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

    Sa ingenting om att den ska skickas till England? Hoppas man slipper, uppdatering följer...
     
  9. Droid-Nisse

    Droid-Nisse Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Har också lyckats med att få en spricka, har dock vårdat den oerhört väl.

    Hur pass stor är din spricka? Och skulle du kunna höra vad priset eventuellt kommer gå på?
     
  10. Moodilic

    Moodilic Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag är också intresserad av detta, ifall något sådant här händer en i framtiden.
    Tack för tråden.
     
  11. Lääny

    Lääny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sprickan är ungefär 2 cm tvärsöver uppe i vänstra hörnet. Stör inte jättemycket, men ändå tillräckligt om man är en petig människa som jag.

    Telefonen måste skickas till UK för reparation, då N1:an inte säljs i Sverige än. Dock kan jag tycka att det borde gå att lösa, då Desire har exakt samma skärm som N1:an. Om HTC anser att skadan inte är förorsakat av våld, att jag tappat den, kommer det inte kosta mer än frakten tur & retur, som jag förstått det. Återkommer med mer info när jag vet mer. Ska försöka skicka iväg telefonen idag eller imorgon.

    En annan sak jag funderat över och kanske en varning till andra. Jag har ju "klickande hörn-felet" och har då försökt att trycka till alla kanter och även ganska hårt. Funderar om detta kan ha ett samband med att det då blivit en sån spänning i glaset att det spruckit. Jag upptäckte sprickan på morgonen och hade inte rört telefonen under natten. Borde ha sett sprickan på kvällen innan, då jag använt telefonen en hel del. Tror det kan vara som med stenskott på bilrutor, att sprickan kan börja "vandra". En liten spricka som först kanske inte syns, växer.
     
    Last edited: 16 mar 2010
  12. underlig

    underlig Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Svaret:
    "liten administrationsavgift", tror inte den blir så liten...
     
  13. underlig

    underlig Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har fått uppgift om att display kostar 60-70£ om det inte går på garantin, exkl arbete.
     
  14. Lääny

    Lääny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Som ovan nämnt löste HTC det gratis när CNET testtelefons display sprack av att bara ligga på bordet. Hoppas att det inte var någon särbehandling bara för att det var CNET.

    Jag kommer bestämt att hävda att det är ett tillverkningsfel p.g.a. "klickande hörn". Några andra märken som skulle kunna tyda på att jag tappat den, eller slagit emot någonting finns inte på telefonen.
     
  15. underlig

    underlig Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mina sprickor ser exakt ut som CNETs, och som du säger har jag inte heller några sprickor eller märken runt om.
    Däremot läste jag deras terms&conditions.pdf för service, och där står det:
     
  16. underlig

    underlig Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Så fick jag tillslut svar

    Finns ju inte mycket att säga om det, jag bifogade ett brev där jag skrev att då skadorna är identiska med cnets så borde det ju vara annat än handhavandefel men det verkar de inte ha brytt sig om.
    Blir en dyr telefon..
     
  17. jonaz

    jonaz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    929
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    fan va trist, jag hade ringt o klagat direkt!
     
  18. Lääny

    Lääny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tråkigt! Håller med om att du ska ringa och klaga, stå på dig!

    Jag ska erkänna att jag själv inte skickat iväg telefonen ännu och blev ju mindre sugen nu. Min spricka går ju att leva med, än om det är irriterande. Får se om jag väntar tills (om) den kommer till Sverige, slipper man skicka den till England. Eller om man letar upp någon annan som kan byta display billigare i framtiden. 126.92 engelska pund = 1358 svenska kr, inte snällt mot plånboken!
     
  19. underlig

    underlig Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur man nu står på sig. Jag ringde support igen och hon skulle kontakta servicecentret i England för att höra vad dom säger, bilder osv. (?). Sen skulle hon maila tillbaka till mig.

    Jag har inte tillräckligt med erfarenhet av att vara jobbig kund för att klara sånt här, det första jag gjorde var att föra över de där 127£, sen fundera på om jag inte borde klaga. Nå vi får se hur det går.
     
  20. Trident

    Trident Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER


    Om det inte är ett garantiärende borde väl Anovo i Sverige kunna utföra jobbet mot betalning?