Tjena, skulle vilja tipsa om det här eminenta programmet, boostar batteritiden något sjukt mycket. http://www.appbrain.com/app/com.latedroid.juicedefender Använd och NJUT. Det här programmet borde alla androidanvändare ha.
Jag reste i Danmark ett par dagar i februari, och tvingades stänga av APN för att inte få feta datatrafik avgifter. Min batteri tid fördubblades, helt förbluffande! Dock hade min Android nalle ungefär samma funktioner som en gammal Nokia 3310 - endast SMS och tal - men ibland är det endast det man behöver :-) Så jag tror absolut på att den här appen kan markant förbättra batteri tiden, ska testa den direkt.
Jo, fast det programmet gör är ju att den aktiverar det var 15e minut för att låta synkning och sånt köras, för att sedan stänga av det i 15 minuter till Riktigt fiffigt sätt att förlänga batterit på
Han har rätt Jag har också installerat programmet, ska bli intressant att se hur det blir med batteriet, tycker det är en av dom absolut största problemen med min N1.
Det var konstigt, använd JuicePlotter för att mäta med och utan och se om det är så som du känner. Själv har jag väldigt mycket bättre batteritid. Projicerade tiden är 50h innan den dör och då har jag lekt lite med den också, skickat sms osv
Funkar dåligt med Spotify. Iom att Spotify buffrar färdigt låten i förtid så hinner ansluten vara inaktiv i 1 minut innan den börjar buffra igen, då stängs anslutningen av. Nån som har en ide hur man kan lösa det utan att köpa fullversionen där man kan öka tiden innan den stänger av?
Offlinespellista är ett alternativ, annars rekommenderar jag att köpa fulla versionen, det är helt klart värt det
Eller ha en genväg på en hemskärm till programmet så att du snabbt kan stänga av batteribesparingen när du ska använda Spotify.
Har jag fattat det rætt att det enda den gør ær att inte synka via mobil/wifinætet och det sparar sjukt mkt på batteriet?
fast man använder ju telefonen så olika mycket varje dag, inte lätt att få en sjysst jämförelse. Fast det märkliga är att jag klarar mig iaf 48 timmar och har typ 35-40% kvar då, och laddar för säkerhets skull. Detta utan programmet allså. Har villain 3.4
Ja, fast den sätter också på apn/wifi var 15e minut för att låta saker synka. Det här har till exempel tillåtit mig att ha facebook på 15 snabbaste uppdateringsintervall, väderwidget, osv på snabbaste uppdateringsintervall utan att jag förlorar speciellt mycket batteri på det. Mer saker den kan göra är att tex stänga av wifi/apn helt på nätterna så att facebook etc inte synkas när man sover (rätt onödigt, inte sant?). Sparar batteri om man inte har tillgång till laddare just då. Inte att glömma är att programmet sätter på wifi/apn när man sätter på skärmen. Så om man använder telefonen hela tiden så ser man ju inte så stor skillnad. Jag är just nu på 1 dygns användning, 66% batteri kvar. Jag tycker iaf. det är väldigt bra med tanke på att facebook, gmail, väderwidget osv synkas var 15e minut. wmb, nu kommer jag inte ihåg hur batteriet på Hero var, men om det räcker så länge så måste det vara riktigt bra. Det känns dock som att det borde vara omöjligt för dig att få SÄMRE batteritid med det här programmet.