Fråga: Hur "dismissar" man notifikationer helt?

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av dogen, 27 november 2012.

1. dogen

dogen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Har sökt men inte hittat något svar. Swipar man tex Facebook inlägg, whatsappmeddelanden från notifications meny så dyker de upp efter ett tag igen. Känns inte som att det är någon idé att swipa och det är grymt drygt att behöva starta alla appar som gett upphov till dem,, bara för att rensa upp lite i notifikaionsmenyn. Gör jag något galet eller skulle det behöva göras anpassningar i själva appen? Tycker det är märkligt att det i sådana fall inte är fixat i Facebookappen

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

2. percoolio

percoolio Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128
    Telefon:
    OnePlus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6T
    Långtryck notifikationen > Programinformation > Klicka ur "visa meddelanden"

Så kan du välja vilka notifikationsmeddelanden du vill dölja. Förstod det som att det var det du frågade efter?

Skickat från min SGSIII via Tapatalk 2

3. dogen

dogen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Aha nej jag var nog lite otydlig. Blir lätt så när man skriver kortfattat på telefonen :)

Jag tänkte såhär: När jag får notifikationer för nya mail, Facebook messengermeddelanden, whatsapp, Tapatalk med flera så dyker de upp som vanligt i statusraden och på notifikaionsmenyn. Det blir fort väldigt fullt och grötigt och tar man upp telefonen och skall städa lite bland notifikationerna genom att swipa (många korta chatmeddelanden går ju att läsa av direkt i notifikaionsmenyn och är inga svar man själv behöver svara på) så försvinner de. Helt normalt. Men efter ett tag så dyker de upp igen utan att man fått något nytt meddelande. Samma notifikationer dyker upp på nytt. Det känns meningslöst att swipa bort dem. Det enda jag har märkt att detta inte sker med, är smarta listan och någon app till. Har de missat något i själva appen som orsakar det, eller är det i android självt? Någon med en lösning?

4. percoolio

percoolio Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128
    Telefon:
    OnePlus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6T
    Jahaa, du menar så! Om man inte trycker på notifikationen så räknas den nog som oläst, eftersom du bara får en "preview". Så skulle gissa på att det inte går :)

Skickat från min SGSIII via Tapatalk 2

5. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Problemet är i apparna, de håller nog helt enkelt inte koll på vad de redan visat notifikationer för och när något ändrats så visar de notifikationer för olästa saker oavsett om de visat en notifikation tidigare för det meddelandet/händelsen redan.

6. dogen

dogen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Jo jag har också tänkt att om jag en gång dismissar ett meddelande så får jag se det igen Tack vare att appen inte håller koll på vilka den visat och inte. Det skulle jag kunna köpa, men både whatsapp och Facebook messenger poppar upp igen och visar samma meddelande en gång till utan att något nytt kommit. Skumt.

7. Marquzz

Marquzz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro
    Detta skulle jag också vilja ha, men som sagt så tror jag inte att det går att fixa. Dock så kommer de bara upp igen när jag byter nät, från t.ex wifi till mobil eller tvärtom.

Amisi ex a galaxy recedentia absentis

8. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    Fan jag har också stört mig på detta. Inget stort problem med nog irriterande är de.

9. Don Donadoni

Don Donadoni Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Helt klart superirriterande. Frågan är om det är apparna, Android eller luren som inte håller måttet.

10. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Apparna skulle jag gissa på.

11. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Rätt säker på att de är Appen. I mitt fall ser jag detta beteende mestadels bara med WhatsApp. I alla fall som jag tänkt på. Undra om de finns någon lösning på de dock. Appen tror ju att du inte har sett meddelandet även om du redan har läst de. Ibland kanske man swypar bort en notifiering för att "jag läser den sen".. då vill man ju inte missa den. Hmm.. Men då kan den ju ligga oläst i Whatsapp och inte poppa upp igen i notifikationsfältet vid nästa nytt meddelande.