Rootade idag min Nexus One då jag helt enkelt inte orkar vänta på 2.3-OTA-updaten längre. Tänkte installera nya CyanogenMod med 2.3 istället, gjorde det på en kamrats Blade och blev jäkligt sugen. Upplåsningen av bootloadern och rootning med Superboot gick hur lätt som helst, men nu har jag problem med att installera en recovery ...
Jag vill poängtera att jag har installerat de absolut senaste drivrutinerna via SDK managern, och enhetshanteraren visar telefonen som ADB-enhet, som det ska vara, när telefonen är ansluten i debugging-läge. Har helt enkelt gjort allt man ska ... Min dator är en relativt nyköpt ASUS G53JW med Win7 x64.
Problemet ligger i att jag inte kan ge adb-kommandon. Enheten hittas inte (trots att drivrutinerna är korrekta och enhetshanteraren visar som den ska, som jag skrev ovan) utan jag fastnar vid "error: device not found" när jag ger kommandot adb shell. När jag använder fastbootkommando för att flasha Clockworkmod-recoveryn till telefonen fastnar den vid "<waiting for device>".
Jag har googlat problemet och kollat igenom dussintals forumtrådar där problemet lösts genom att uppdatera drivrutiner, men detta är som sagt inte problemet hos mig ...
Jag tänkte först ta den enklaste vägen och installera ROM Manager från Market, men efter rootningen har Market-applikationen gått tillbaka till sin gamla design och jag kan inte söka upp några applikationer.
Har också läst att man måste ta bort stock-recoveryverktyget från Nexus One innan man flashar in exempelvis Clockwork, men jag kan ju inte göra detta eftersom man måste kunna ge adb-kommandon då ...
HJÄLP!
Update: unrEVOked3 reflash package fungerar inte
Last edited: 20 februari 2011