Apprekommendationer - Bara tips, ingen diskussion

Diskussion i 'Applikationer' startad av mannyb, 25 maj 2009.

1. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

finns fler funktioner, appen är snyggare och fungerar bättre :)

2. Knäckebrorsan

Knäckebrorsan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Har inte orkat läsa igenom hela tråden, så jag ber om ursäkt om folk har frågat tidigare. Finns det någon app som liknar Fling till iphone? Spelet är väldigt roligt (enligt mitt tycke iaf), så det skulle vara väldigt snällt om någon vet om det finns :D

Last edited: 14 sept 2011
  3. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Hade du orkat läsa åtminstone första posten hade du vetat att detta inte är en tråd om appförfrågningar utan om apprekommendationer. Förfrågningar finns på andra ställen. Forumets sökfunktion kan också vara användbar.

4. 45acp

45acp Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

5. Sunbringer

Sunbringer Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    462
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2 8.0
    Platta 2:
    Samsung Tab 8.9
    Här e några appar som jag diggar hårt:

Pocket:
    Smidig app som e gratis där man kan lägga in allt från kreditkort, inloggningskoder, bibliotekskortsnummer så att man smidigt kan låna e-böcker, SF-bio-kort och så vidare och så vidare.
    https://market.android.com/details?id=com.citc.wallet&feature=search_result

Scrollable News:
    Den mest överskådliga nyhets- eller feeds-widgeten som finns tycker jag, med väldigt många inställningsmöjligheter.
    https://market.android.com/details?id=fr.gdi.android.news&feature=search_result

Note Everything:
    Den bästa anteckningsappen som jag har hittat hittills, med möjlighet till snabb anteckning via shortcuts. Ljudinspelning, text, video-, foto-anteckning och till och med att kunna rita.
    https://market.android.com/details?id=de.softxperience.android.noteeverything&feature=search_result

Glympse:
    Klockrent om man ska möta upp någon eller hämta någon och man inte vill att personen skall stå och vänta till exempel. Man skickar sin position i realtid och mottagaren behöver inte ha något installerat alls utan kan till och med kolla från en stationär dator. Mottagaren kan följa position, rörelse, hastighet på en karta och man kan även vara flera personer. Funkar grymt!
    https://market.android.com/details?id=com.glympse.android.glympse&feature=search_result

SL Realtidsinfo Pro
    Grym widget där man kan lägga in alla SL-hållplatser i hela världen om man vill och den känner av vilken station som är närmast och visar tider för nästa tåg. Finns massa inställningsmöjligheter. Riktigt smidigt och värt 19 spänn om man åker mycket med SL.
    https://market.android.com/details?id=se.locutus.sl.realtid.pay&feature=search_result

CwL gillar detta.
  6. Maki

Maki Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Snubblade just över WhisperCore som verkar mycket intressant. Det är en säkerhetslösning för er med Nexus S och Nexus One, men det ska komma till andra telefoner så småningom.

I paketet ingår bland annat "Smudge attack prevention", vilket ska motverka att någon kan lista ut ditt inloggningsmönster genom de fettspår som fingrarna lämnar efter sig på skärmen (något jag personligen aldrig tänkt på), kryptering av minneskortet, en brandvägg samt möjligheten att ställa in vilka permissions som olika program ska få använda sig av.

Underbart att någon tar ett helhetsgrepp, nu sitter man ju med olika appar för alla de här grejerna. Ni med Nexus kan väl testa och rapportera hur det funkar?

Whisper Systems :: WhisperCore

7. maniak

maniak Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Då ska jag väl inte vara sämre. Här kommer en lista på appar jag använder mest!

Hushdroid - För dom som har Hushmail.

TextSecure - Riktigt bra och seriös app för dom som vill skicka krypterade SMS. Appen har hög säkerhet all around.

TeamViewer - Bra app att fjärrstyra datorn med.

Swedbank - App för dom som har Swedbank. Man kan göra i princip allt som du kan göra på nätet via datorn.

AndFTP - Bra och smidig FTP-Klient.

Irssi ConnectBot - Bra SSH-klient som underlättar användandet med Irssi.

QQPlayer - Bra videospelare. Har testat andra spelare och denna är den bästa hittills enligt mig. Den klarar av AVI, FLV, MP4, 3GP, MKV, MOV mm.

ConvertPad - Riktigt kraftfull omvandlare. Finns allt att konvertera där. Lätt att använda och ställa in efter egna behov. Appen använder sig även av realtidsvaluta för att få aktuella valutakurser.

IMDB - Bra app för att se info om filmer, tv-serier och även tv-tider. Man kan även titta på trailers direkt i appen.

Blocket - Den säger sig självt vad det är. Man kan även ringa och mejla direkt från appen. Tipsa vänner om annonsen. Spara sökningar som bevakningar etc.

HSW (How Stuff Works) - Mycket intressant information om mycket. Videos, podcasts och artiklar.

APPY Geek - Bra app för dom som är intresserade inom ämnet teknologi. Massa bra nyheter och artiklar.

Hockeystats - För dig som är hockeyintresserad. Notifikation vid mål. Statistik. Dagens matcher med liveresultat. Tabeller med liveställningen. Välj vilka lag du vill ha notifiering för. Och mycket mycket mer. Ett måste för en hockeygalen människa.

Detta är dom apparna som går varmast på min lur. Man har självfallet en massa andra appar, men dessa är dom jag tycker är mest värda att nämna!

Last edited: 16 sept 2011
  8. Job

Job Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Efter att ha kört Screeble någon månad nu så måste jag rekommendera den. Otroligt praktiskt att alltid ha skärmen påslagen (och bakgrundsbelyst tangentbord, om man vill) när man behöver det, och att den sedan stängs av efter bara sju sekunder. Det sparar en del ström, också... Enda nackdelen är att den ofta är svår att få igång efter omstart av telefonen. Kräver ibland att man tvingas starta om telefonen flera gånger...

9. Knäckebrorsan

Knäckebrorsan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag vet, men hittade inte den tråden även om jag visste att den fanns, jag sökte i forumet men jag hittade den inte. Förlåt igen (du förstod uppenbarligen inte ursäkten i det förra inlägget...) Skulle någon vilja vara snäll och länka till denna tråden, snälla! :innocent:

10. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Klistrad tråd i frågor och support.

Knäckebrorsan gillar detta.
  11. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

https://market.android.com/details?id=pixlr.OMatic

miloudot och Ekofasc gillar detta.
  12. miloudot

miloudot Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    224
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    Tänkte passa på att tipsa om en fantastisk gratisapp som jag hittade av en slump, Androidlost.

Installera appen och gå sedan in på Android Lost och logga in med ditt Googlekonto. Sen kan du fjärrstyra de flesta funktioner från vilken dator som helst från var som helst.

Funktioner:

Bli medlem eller för att visa innehållet!

Den ballaste funktionen tycker jag är fjärrstyrningen av kameran, alltså, se vad din mobil ser från datorn från både fram- och bak-kameran.

En ball funktion som är under uppbyggnad är att man ska kunna höra vad din mobil hör. Can't wait :evilgrin39:

Koby gillar detta.
  13. 45acp

45acp Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Min HTC S hängde sig, fick ta ur batteriet för att få igång den.
    Uninstall!

14. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Verkar ju fungera ypperligt! Bra tips :)

15. Tobsod

Tobsod Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

"Det gick inte att avinstallera"

Verkar inte som om jag kan avinstallera...

"Det gick inte att avinstallera"....vad göra?

16. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 029

MINA ENHETER

Du kan avinstallera programmet i meny inställningar applikationer

17. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Från kommentarerna i market: to uninstall, open the app, press menu > Remove Administrator rights. then uninstall.

Tobsod gillar detta.
  18. Koby

Koby Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gillade AndroidLost skarpt.

19. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Kanske tipsad om tidigare men eftersom det inte går att söka på "statusbar+" utan att forumet tar bort +-tecknet så chansar jag inte :)

Om man vill ha en betydligt snyggare statusbar utan att behöva modda telefonen för mycket. Detta är en vanlig app. Sjukt fin!

https://market.android.com/details?id=com.tombarrasso.android.wp7bar&feature=also_installed

Kostar 8:- och det är den värd flera gånger om! Är i uppstartsfasen så det kommer nya funktioner hela tiden.

20. Aash

Aash Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Visar den notifications?