Jag tycker också att det är bättre om det är plast, mindre risk att det går sönder är alltid bra, dock är ju då frågan om det verkligen sitter något lättrepat splitterskydd där bak eller om det i själva verket bara är en lättrepad plastbaksida?
Jag sa aldrig något om att kräva något, men jag tycker det är dålig stil om de försöker ge sken av att telefonen är mer "premium" än vad den verkligen är, eftersom det ju är falsk marknadsföring och riktigt oetiskt enligt mig. Och även om du och jag inte störs så mycket av att baksidan är i plast så lär det ju finnas de som tycker att det är en viktig grej, och om Sony "råkat" lura folk så bör de sköta det snyggt genom att be om ursäkt och alternativt erbjuda någon form av kompensation till de som känner sig lurade istället för att göra en fuling och sedan sopa under mattan.
Jag tycker iaf definitivt inte att vi ska låta sånt här gå obemärkt förbi, för varje liten sak de kommer undan med så kommer de försöka något värre nästa gång och så fortsätter det så.
Så om jag säljer kudde dyrt till dig och säger att det minsann är premium med äkta handplockat dun och tar betalt för det (premium vettu, smakar det så kostar det osv), skulle du då inte bli lite småsur på mig när du får reda på att det bara var fake-dun i kudden som du betalade så mycket för, även om den känns nästan exakt lika bra som om det hade varit äkta? Bara ett exempel, men jag hoppas du förstår min poäng. Att som säljare bete sig så är inte ok.
Sen sa jag som sagt aldrig något om att kräva något. Dock tycker jag nästan att man kan kräva en ursäkt iaf när de fular sig så.
Last edited: 8 februari 2014